آخرین اخبار

23. آبان 1395 - 2:00   |   کد مطلب: 18716
رئیس گروه پیشگیری از بیماری غیر‌واگیر مرکز بهداشت همدان خبر داد
لزوم سلامت‌محور شدن تبلیغات/ فست‌فودها اجازه تبلیغ ندارند
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر‌واگیر مرکز بهداشت استان همدان گفت: شرکت‌های تبلیغاتی، تبلیغات خود را به سمت مباحث سلامت‌محور سوق دهند.

به گزارش بهارانه، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، راضیه سادات میرمعینی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ماده 37 قانون پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی با بیان اینکه این ماده اشاره به ممنوعیت تبلیغ مواد آسیب‎رسان به سلامت انسان دارد، اظهار کرد: روند بیماری‌های غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی ـ عروقی و سرطان‌ها رو به افزایش بوده، به طوری که عدم توجه به عوامل زمینه‌ساز این بیماری‌ها منجر به افزایش آنها شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هر آنچه تلاش کند 25 درصد در کاهش روند این بیماری‌ها و پیشگیری از آن موثر خواهد بود، گفت: 75 درصد تامین سلامتی وابسته به بقیه گروه‌های جامعه است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر‌ واگیر مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه این جلسه به منظور تبیین ماده قانونی و توجیه ذی‌نفعان برگزار شده است، افزود: قصد داریم فعالیت‏‎هایی در راستای تحقق استفاده از تغذیه سالم در جامعه برداریم.

وی با اهمیت به همراهی ادارات، سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی و مردم، گفت: کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی در راستای جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر تعهدی دارند و هدف این است که در کاهش مرگ زودرس موثر باشند.

میرمعینی با بیان اینکه هدف سازمان این است تا سال 2020 مرگ زودرس را کاهش دهیم و در این راستا باید مصرف نمک، چربی، و... را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: اینکه بتوان 30 درصد فشار خون را کاهش داد کار سختی است اما باید در سلامت جامعه گام برداشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون شاهد ابتلای جوانان به بیماری استرس، گرفتگی عروق و ... هستیم که ناشی از مصرف فست‎فود‌ها و دیگر غذاهای مضر است، گفت: برای مقابله با بیماری‌ها و عوامل خطرساز سلامتی تلاش می‌کنیم.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر‌واگیر مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال به طور خاص در این زمینه ورود کرده‌‌ایم، افزود: شرکت‌های تبلیغی همراهی خوبی در این راستا داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس این موفقیت‌ها، در کشور مطرح شده‌ایم و امیدواریم بتوانیم کمترین تنش را در بحث تبلیغات داشته باشیم.

میرمعینی با بیان اینکه شرکت‌های تبلیغاتی، تبلیغات خود را به سمت مباحث سلامت‎محور سوق دهند، خاطرنشان کرد: حتی فست‌فودها را می‌توان به سمتی متمایل کرد که سبزیجات بیشتری داشته باشند و چربی و نمک کمتری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فست‌فودها اجازه تبلیغ ندارند مگر اینکه مواد غذایی سالم تبلیغ کنند، گفت: جلوگیری از تبلیغ مواد ناسالم گامی در راستای تحقق سلامت است که امیدواریم قدم‌های کوچک منجر به تحقق نتیجه خوبی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه خبری تحلیلی نشاط شهر
کانال تلگرامی پایگاه خبری بهارانه