آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 16:24   |   کد مطلب: 19206
این برنامه که با هدف شناسایی نیازها و چالش‌های سازمان آتش‌نشانی انجام شد؛ نیروی انسانی، فضای فیزیکی ایستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین آلات موجود و مکانیزم عملیاتی مورد استفاده در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مورد بازدید قرار گرفت | طی 8 ماهه سال 95 شهروندان 70 هزار و 86 بار با سامانه 125 همدان تماس گرفته‌اند که هزارو 949 مورد آن منجر به عملیات شد.

به گزارش بهارانه، به نقل از همدان پرس؛ کارشناسان آژانس همکاری ژاپن (جایکا) از ایستگاه های مرکزی و شماره 19 همدان بازدید کردند.

دو کارشناس از جایکا به همراه کارشناسان سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور و سازمان مدیریت بحران شهرداری از ایستگاه تازه احداث شده باباطاهر و ایستگاه شماره 19 آتش‌نشانی همدان بازدید کردند.

این برنامه که با هدف شناسایی نیازها و چالش‌های سازمان آتش‌نشانی انجام شد؛ نیروی انسانی، فضای فیزیکی ایستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین آلات موجود و مکانیزم عملیاتی مورد استفاده در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مورد بازدید قرار گرفت.

در ادامه هیئت بازدیدکننده طی نشستی مشترک با مدیرعامل، معاونان و فرماندهان ارشد ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف مشاهده شده در جریان اقدامات و عملکرد سازمان قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماهه سازمان اظهار کرد: طی 8 ماهه سال 95 شهروندان 70 هزار و 86 بار با سامانه 125 همدان تماس گرفته‌اند که هزارو 949 مورد آن منجر به عملیات شده است.

محمدرضا بیاناتی افزود: از این تعداد عملیات یک هزار و 377 عملیات اطفاء حریق و 576 مورد امداد و نجات بوده است که 61 عملیات خارج از محدوده شهری همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال تعداد 51 هزار و 641 نفر از شهروندان آموزش‌های عمومی ایمنی و آتش‌نشانی را فرا گرفته اند اضافه کرد: تفاهم و تعامل خوبی با مراکز دانشگاهی برای ارئه آموزش های پایه ایمنی و آتش نشانی برقرار شده است که از ظرفیتهای آن برای اموزش استفاده می شود.

بیاناتی همچنین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را از گروه‌های هدف سازمان برای آموزش‌های شهروندی عنوان کرد و گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش‌ها به این دسته از شهروندان آموزش آنان به طور مستمر در مرکز آموزش سازمان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان آموزش مستمر کارگران و پرسنل جایگاه‌های موقت سوخت را از دیگر برنامه‌های حوزه آموزش و پیگیری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در راستای استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف جامعه برای بالا بردن سطح ایمنی شهروندان به طور هدفمند و مستمر انجام می‌شود.

پس از پایان گزارش عملکرد شش ماهه کارشناسان جایکا ضمن مطلوب دانستن عملکرد سازمان به خصوص در حوزه آموزش شهروندی به تشریح نتایج بازدید و همچنین بیان تجارب خود از حوزه فعالیت در کشور ژاپن پرداختند.

لازم به ذکر است اژانس جایکا مجری برنامه های آموزشی و اجرایی در حوزه های محیط زیست و مدیریت بحران در همکاری با کشورهای کمتر توسعه یافته است که طراحی ساختار سازمانی مدیریت بحران تهران و بخشی از پروژه احیا دریاچه ارومیه از جمله برنامه های مشترک این سازمان با دستگاه های اجرایی ایران بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه خبری تحلیلی نشاط شهر
کانال تلگرامی پایگاه خبری بهارانه