آخرین اخبار

6. آبان 1396 - 13:53   |   کد مطلب: 24491
چندی است که مسئله بازی های مجازی و تاثیر آن بر روی جوانان و نوجوانان حساسیت بیشتری به خود گرفته است. حال خبر تاسف برانگیر خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی در اثر بازی نهنگ آبی نشان از عمق فاجعه دارد و نیازمند تدابیر مسئولین فرهنگی در این باره است.

به گزارش بهارانه، در این باره گفتگویی با یکی از برنامه نویسان جوان شهر بهار که در زمینه بازی اندروید فعالیت می کند داشتیم. محمدرضا باغبانی جوانی 25 ساله وکارشناس رشته فناوری اطلاعات است. باغبانی گفت: مدت دو سال است که در زمینه گیم فعالیت دارم و یک سال است که این کار را به طور تخصصی دنبال می کنم.
وی گفت: هم اکنون در شرکت دانش بنیان لاتین گیم در همدان فعالیت دارم که این شرکت نیز زیر نظر پارک علم و فناوری استان است و هم اکنون بر روی پروژه ریسینگ (رانندگی) کار می کنم که ساخت آن مدت یک سال زمان خواهد برد.
این مهندس آی تی در مورد فعالیت در زمینه بازی های  اندروید گفت: این رشته یکی از سختترین رشته های کامپیوتری بوده و نیاز به مهارت بالای الگوریتم و برنامه نویسی داشته و اطلاعات فیزیکی و ریاضی بالایی نیاز دارد.
باغبانی گفت: انجام پروژه های گیم اکثرا به شکست منجر می کشد و اکثر آنها بین شش ماه تا یک سال به طول می انجامد به همین دلیل دقت بالایی نیاز داشته و حمایت مسئولین را می طلبد.
باغبانی در مورد حمایت مسئولین از این صنعت گفت: متاسفانه حمایت چندانی از این صنعت نشده و حمایت ها فقط در حد در اختیار قرار دادن یک غرفه در نمایشگاه بوده است، این در صورتی است که همین بازی ها می تواند انتقال دهنده مفاهیم و فرهنگ ها باشد و اگر مسئولین حمایت کافی از آن کنند ، می توانند از پایه بر روی جوانان و نوجوانان کار کنند.
باغبانی در مورد صرفه اقتصادی این بازی ها گفت: اگر سرمایه گذاری خوبی روی این بازی ها شود درآمد خوبی می توان از این صنعت کسب کرد.
این مهندس جوان به برخی آسیب ها در این صنعت اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکل اکثر بازی سازها در ایران این است که می خواهند بازی های خود را شبیه غرب طراحی کنند و از المان های غربی استفاده کنند، در صورتی که ما در فرهنگ ایرانی اسلامی خود المان ها و نمادهای بسیار زیادی داریم که به فرهنگ و گذشته غنی کشور ما برمی گردد و زمینه بسیار خوبی برای به کار گیری این المان ها و طرح های اسلیمی وجود دارد.
باغبانی به نمونه هایی از بازی های موفق ایرانی اشاره کرد و گفت: به کار گیری المان ها و طرح های اسلیمی ، استفاده از موسیقی سنتی در بازی باعث جذابیت برخی از این بازی ها شده که نه تنها در کشور که در کشورهای خارجی نیز با استقبال مواجه شده اند و ما نیز باید به این طرح ها روی بیاوریم که هم انتقال دهنده فرهنگ و سنن خود باشیم و هم بتوانیم مقبولیت خوبی را بین کاربران ایجاد کنیم.
باغبانی ادامه داد: با توجه به فراگیری بازی های مجازی در کشور ، آینده روشنی برای این صنعت پیش بینی می شود، ما شاهد این هستیم که دنیای ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود و همین بهترین فرصت برای ورود جوانان ما به این فضا و ورود به عرصه بازی و سرگرمی است؛ چرا که اگر ما خودمان نتوانیم به این فضا وارد شویم افرادی از خارج از کشور این فضا را در دست خواهند گرفت و ما از غافله عقب خواهیم ماند و این نیازمند توجه مسئولین به این عرصه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه خبری تحلیلی نشاط شهر
کانال تلگرامی پایگاه خبری بهارانه