پربیننده ها

آخرین اخبار

17. آبان 1398 - 1:44   |   کد مطلب: 29639
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی استان همدان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته 58 درصد مردم این استان چاقی و اضافه وزن دارند

به گزارش بهارانه، آرزو كاوه‌ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 65 درصد همدانی های بین 30 تا 60 سال و 18.7 درصد دانش آموزان این استان چاقی و اضافه وزن دارند.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی همدان اضافه كرد: این شرایط ضرورت تجدید نظر در تغذیه و تشویق به برگشتن به وزن متعادل را بیش از گذشته نشان می دهد.
كاوه ای افزود: وزن و قد تمامی افراد از نوزاد یك روزه تا فرد 100 ساله در مراكز جامع سلامت سنجیده شده و بر اساس این معیار اطلاعات كسب و برنامه ریزی می شود.
وی گفت: چاقی و اضافه وزن به عنوان یك بیماری شناخته شده و زمینه بروز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، پرفشاری خون و برخی سرطان ها به شمار می رود.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی همدان افزود: برخی از بیماری های اسكلتی نیز به علت اضافه وزن افراد و فشار بر استخوان و مفصل ها پیش می آید.
كاوه ای اظهار داشت: چاقی و اضافه وزن زمانی پیش می آید كه انرژی جذب شده در بدن بیش از انرژی مصرفی باشد و این اضافه دریافت به صورت چربی در بدن ذخیره شده و باعث چاقی و اضافه وزن می شود.
وی ادامه داد: بافت چربی یك بافت مرده ای است كه سلول های آن انرژی مصرف نمی كنند بنابراین هر چه میزان چربی در بدن انسان زیاد باشد میزان مصرف انرژی كمتر می شود.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی همدان اضافه كرد: سلول های چربی بر خلاف ماهیچه انرژی مصرف نمی كنند بنابراین باید از به وجود آمدن بافت و سلول های چربی در بدن پیشگیری كرد.
كاوه ای افزود: مهمترین عامل موثر در اضافه شدن سلول های چربی كاهش فعالیت بدنی روزانه و ورزشی است و باید فعالیت های روزانه در حد متوسط به بالا باشد.
وی گفت: استفاده مستمر از وسیله نقلیه برای انجام كارها موجب محدودیت فعالیت بدنی و كم تحركی افراد می شود در حالیكه باید روزانه 20 تا 30 دقیقه پیاده روی داشته باشیم.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی همدان بیان كرد: فعالیت های مداوم ورزشی باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، مصرف انرژی و پیشگیری از چاقی می شود.
كاوه ای گفت: مصرف مواد غذایی بیش از حجم انرژی مورد نیاز بدن، خوردن غذاهای چرب و پركالری نظیر فست فودها، نوشابه، قند، شكر، مربا و روغن ها منجر به اضافه دریافت انرژی و چاقی می شود.
وی كاهش مصرف قند و شكر و چربی ها، افزایش مصرف سزیجات و میوه جات و افزایش فعالیت بدنی را سه اصل مهم برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی دانست.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه خبری تحلیلی نشاط شهر
کانال تلگرامی پایگاه خبری بهارانه