آخرین اخبار

21. آذر 1398 - 12:42   |   کد مطلب: 29991
نقش پر رنگ‌ رسانه ها در انتخابات پیش رو انکار ناپذیر است، رسانه ای که بتواند به طور مستقل و فارغ از هر گونه گرایش سیاسی فرد اصلح را به مردم بشناساند.

به گزارش بهارانه، به نقل از عصر همدان، در تبلیغات انتخاباتی شکل دهی افکار مردم به شکل صد در صدی در سویه تعالی بخشی و اصالت داشتن توسعه پایدار در شهرستان صورت نمیپذیرد.

کاندیداها هر یک خود را اصلح میدانند و کسانی هم پیدا میشوند که همین نظر را دارند، اما واقعیت چیز دیگری است.

طرفداران و عوامل ستادهای انتخاباتی و ملازمان هر کاندیدا نمیگذارند مردم خود به دنبال اصلح بگردند بلکه اینها فردی را که شاید اصلح نباشد به مردم به جای اصلح غالب میکنند و شاید اصل بازی های تبلیغاتی هم بر همین استوار باشد.
 
طرفداران و یا عوامل استخدام شده هر کاندیدا سعی میکنند اصلح بودن یک کاندیدا را حتی با اینکه بر اصلح بودنش مشکوک هستند و یا اصلا وی را اصلح نمیداند، بر ذهن مردم القاء کنند.

 شکل دهی اغواگرانه افکار توسط تبلیغات کاندیداها در نبود رسانه هایی که مستقل از این هیاهو عمل میکنند اتفاق می افتد.

رسانه های مستقل آن رسانه های رسمی و یا غیر رسمی همانند محافل و شبکه های ارتباط جمعی حقیقی و مجازی هستند که اقدام به معرفی بی طرفانه کاندیداها میکنند و نقاط قوت و ضعف هر یک را به شکل منطقی و عادلانه طرح میکنند.

 در دوران پیش از شروع تبلیغات رسمی و در حین آن متاسفانه  خوراک اطلاعاتی مردم درباره کاندیداها را در نبود این رسانه ها فقط ستادهای تبلیغاتی کاندیداها فراهم میکنند که ماهیت اطلاعات تولید شده توسط ستادها همانطوری که گفته شد برای تلقین اصلح بودن نامزد مورد حمایت است و نه بیان کامل حقیقت.

رسانه های مستقل باید در کنار رپرتاژ اگهی هایی که ستادهای انتخاباتی سفارش میدهند و از قضا مرسوم و قانونی است و هیچ اشکالی هم ندارد، وظیفه خطیر خود را در معرفی خصوصیاتی که یک کاندیدای اصلح در این موقعیت تاریخی باید داشته باشد، انجام دهند.

در برهه زمانی کنونی که کشور در وضعیت ویژه ای به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به سر میبرد و اولویتها و تهدیدها و فرصت های منطقه می طلبد که نماینده بعدی به شکل مسلط و قاطع در آنها ورود کند، فقط افرادی با ویژگیهای خاص و گرایشاتی تقریبا مشخص میتوانند توامان به درد کشور و حوزه انتخابیه خود بخورند که رسانه ها وظیفه اصلیشان معرفی این شاخصه است. وقتی رسانه شاخص ها را برای مردم تبیین کرد که ممکن است هر کاندیدا قسمتی از این شاخص ها را دارا باشد، در این زمان است که میتوان امید داشت که دغدعه های هر منطقه فعل و انفعالات انتخابات را شکل میدهد و به جلو میبرد و نه فقط بازیهای تبلیغاتی کاندیداها.

یوسف عبدی نژاد

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه خبری تحلیلی نشاط شهر
کانال تلگرامی پایگاه خبری بهارانه