آخرین اخبار

16. دى 1398 - 10:47   |   کد مطلب: 30264
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: قضه تنگ و خطرناک بودن جاده تهران ـ همدان را رد می‌کنم.

به گزارش بهارانه، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «جاده تنگ و خطرناک ورودی به شهر همدان از سمت تهران» ثبت شده که خبرگزاری فارس این موضوع را از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پیگیری کرد.

در این مطلب آمده است« جاده منتهی به شهر همدان از خروجی آزادراه ساوه تا شهر همدان به طول ۳۰ کیلومتر اصلا وضعیت ایمن و مناسبی ندارد و ترافیک، عدم روشنایی، نداشتن آسفالت و وجود پرتگاه‌های‌های عمیق در دو دو سمت جاده را از جمله این مشکلات است».

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تنگ و خطرناک بودن جاده از سمت تهران به همدان اصلا صحت ندارد اظهار کرد: جاده همدان ـ تهران که آزادراه است و از آنجا تا همدان نیز بزرگراه است و اصلا باریک و خطرناک نیست.

حمید پرورشی‌مقدم بیان کرد: شانه این مسیر آسفالت است و مشخصات آن نیز در حد بزرگراه است و استاندارد آنجا را نیز مشاور تشخیص می‌دهد.

وی ادامه داد: همه دوربرگردان‌ها طرح دارد و  آن محور مطالعه شده است؛ آنجا بزرگراه همدان ـ تهران است و اگر نیاز به ارتقا داشته باشد، مشاور باید مجدد بررسی کند که جزو طرح‌های حوزه ساخت و راه و شهرسازی است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در خصوص وجود پیچ‌های خطرناک در این محور اظهار کرد: در محور همدان ـ تهران هیچ نقطه حادثه‌خیزی وجود ندارد.

وی در خصوص نبود روشنایی در این مسیر نیز گفت: ما موظفیم طبق دستورالعمل سازمان راهداری صرفا برای نقاط مه‌گیر و کولاک‌گیر روشنایی ایجاد کنیم و روشنایی جزو الزامات ایمنی نیست.

پرورشی با بیان این سوال که آیا جاده‌ ۵ هزار کیلومتری را می‌توان روشنایی زد؟ گفت: خیابان‌ها باید روشنایی داشته باشند اما هیچ استانداردی نمی‌گوید که جاده‌های برون شهری روشنایی نصب شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه خبری تحلیلی نشاط شهر
کانال تلگرامی پایگاه خبری بهارانه