آخرین اخبار

23. مرداد 1399 - 7:39   |   کد مطلب: 32494
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان از جذب ۱۰۰ نیروی پیمانی و قراردادی اورژانس در همدان خبر داد و گفت: ۲۴ نفر از نیروهای اورژانس همدان به کرونا مبتلا شده بودند که بعد از طی کردن دوران قرنطینه سلامتی خود را به دست آورده و اکنون درحال خدمت رسانی هستند.

به گزارش بهارانه،  دکتر حبیب معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، از جذب ۱۰۰ نیروی پیمانی و قراردادی در مرکز حوادث و فوریت های پزشکی همدان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال ۹۸ نیروی عملیاتی مرد و دو اپراتور زن وارد مجموعه اورژانس استان همدان شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، افزود: ۲۴ نفر از نیروهای اورژانس درگیر این بیماری بودند که البته درحال حاضر بهبود یافته و به کار خود برگشته اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان با بیان اینکه آمار نیروهای اورژانسی مبتلا به کرونا در خرداد و تیرماه افزایش یافت، مطرح کرد: سالیانه ۴۰۰ هزار تماس با اورژانس همدان برقرار می شود که از این تعداد ۵۰ هزار تماس به مأموریت منجر شده و مابقی مربوط به تماس های مزاحمی، مشاوره و تکراری است‌.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هشت دستگاه آمبولانس به مرکز اورژانس همدان افزوده شده و تعداد آمبولانس ها به ۱۰۰ دستگاه رسیده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع کروناویروس تماس با سامانه ۱۱۵ به طور چشمگیری افزایش یافت اما بعد از برقراری سامانه ۴۰۳۰ و سامانه پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی میزان تماس با اورژانس به حالت قبل و عادی بازگشته است.

وی از افتتاح مرکز MCMC طی چند روز گذشته در همدان خبر داد و گفت: مرکز MCMC مدیریت اعزام بین بیمارستانی را بر عهده دارد و با انجام هماهنگی های لازم بیماران از بیمارستان های شهرستان ها به بیمارستان های همدان اعزام می شوند.

معصومی بیان کرد: گاهی اوقات بیماران به علت نبود تخت، امکانات درمانی و متخصص تقاضای انتقال به بیمارستان های مجهز را دارند که در این صورت اطلاعات بیمار توسط بیمارستان مبدأ وارد سامانه MCMC شده و بعد از مشاهده پزشکان هماهنگی های لازم برای انتقال بیمار انجام می شود.

وی با بیان اینکه سامانه MCMC حدود سه سال است که برای انجام این امر راه اندازی شده و امسال ساختمانی برای این سامانه افتتاح شده است، گفت: مشاهده اعزام های بین بیمارستانی با استفاده از این سامانه آسان تر شده و تمام اورژانس های ۱۴ بیمارستان همدان از طریق سامانه MCMC قابل پایش است.

معصومی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ نفر در این مرکز فعالیت می کنند و در هر شیفت یک پزشک و یک کارشناس مشعول به کار هستند، اظهار کرد: پایش اورژانس ها از طریق دوربین، ثبت شکایات تلفنی و تصویری، مدیریت بیمار، پیگیری مشکلات مادران پرخطر، ارائه گزارش ۲۴ ساعته به مقامات عالی دانشگاه، پذیرش و جابه جایی بیمار از محورهای عملکردی این مرکز است.

وی دسترسی آنی به اطلاعات و نیازهای ضروری واحدهای محیطی توسط مدیران ارشد ادارات ستادی دانشگاه، تسهیل و تسریع در فرآیند رسیدگی به شکایات، امکان دسترسی آنی و گزارش گیری از وضعیت تخت های بیمارستانی سطح استان و تأثیر بر کاهش میزان مرگ و میر نوزادان از طریق تسهیل فرآیند اعزام بیماران را از مزایای مرکز MCMC برشمرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه خبری تحلیلی نشاط شهر
کانال تلگرامی پایگاه خبری بهارانه