24. تير 1403 - 11:03   |   کد مطلب: 43422
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت هشدار داد؛
نابودی گفتمان خانواده در سایه رسانه‌های جمعی
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت گفت: در حالی که گفتمان خانواده می‌تواند موجب جذب اعضای آن به جذابیت‌های ارتباطی گرم و صمیمی شود. ولی متاسفانه این اثر بدلیل پر رنگ شدن رسانه‌های جمعی از میان رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بهارانه»؛ میلاد صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: تقارن زندگی در دنیایی که به تعبیر مانوئل کاستلز، دارای یک جریان جامعه اطلاعاتی بوده، تجمیع تولید و مصرف اطلاعات به عنوان یک فرایند در زندگی دیجیتال افراد مشهود و قابل ملاحظه شده است.

وی افزود: متاسفانه امروزه مردم با سطوح و لایه‌های مختلف فرهنگی به تولید، توزیع و مصرف همگرایی اطلاعات مشابه، در جوامع گرایش یافته‌اند.

کارشناس خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد: آنچه واضح است تاثیر مستقیم رویکردهای مصرفی مردم برساختارهای ارزشی و اعتقادی برپایه تغییر در تجارب رسانه‌ای است، تا جایی‌که تماشای بیش‌از ۲۵ ساعت تلویزیون درهفته و انتشار ۱۳ دقیقه تبلیغات تلویزیونی در ساعت، موجب دستیابی به نرخ تصمیم از کوچکترین تا بزرگترین اعضای خانواده شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی کاذب در سایه تعدد ایدئولوژی و تسلط افکار گروه‌های قدرتمند و همچنین استفاده مداوم و افسارگسیخته‌ از رسانه‌های جمعی، موجب بروز مداخلات هویتی خانواده‌ها و تغییر در ارزش‌ها،نگرش‌ها، سنت‌ها و تغییر در عملکرد اجتماعی،جنسی و فرهنگی خانواده‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجتماعات انسانی با حفظ مرزها و برقراری روابط صمیمانه ورای این مرزها به برقراری رابطه دوستی وخویشاوندی دست می یابد، عنوان کرد: درحالیکه کاربران فضای مجازی و رسانه وقت کمتری باخانواده خود می‌گذرانند،در فعالیت‌های اجتماعی کمتری شرکت کرده و در حقیقت خانواده مفهوم گفتمانی خود را در این چرخه از دست داده و کمرنگ می‌شود.

کارشناس خانواده و جوانی جمعیت همچنین افزود: در حالی که گفتمان خانواده می‌تواند موجب جذب اعضای آن به جذابیت‌های ارتباطی گرم و صمیمی شود. ولی متاسفانه این اثر از میان رفته است.

انتهای خبر/ سا

دیدگاه شما