به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بهارانه»؛ میلاد صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: تقارن زندگی در دنیایی که به تعبیر مانوئل کاستلز، دارای یک جریان جامعه اطلاعاتی بوده، تجمیع تولید و مصرف اطلاعات به عنوان یک فرایند در زندگی دیجیتال افراد مشهود و قابل ملاحظه شده است.
وی افزود: متاسفانه امروزه مردم با سطوح و لایههای مختلف فرهنگی به تولید، توزیع و مصرف همگرایی اطلاعات مشابه، در جوامع گرایش یافتهاند.
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد: آنچه واضح است تاثیر مستقیم رویکردهای مصرفی مردم برساختارهای ارزشی و اعتقادی برپایه تغییر در تجارب رسانهای است، تا جاییکه تماشای بیشاز ۲۵ ساعت تلویزیون درهفته و انتشار ۱۳ دقیقه تبلیغات تلویزیونی در ساعت، موجب دستیابی به نرخ تصمیم از کوچکترین تا بزرگترین اعضای خانواده شده است.
صالحی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی کاذب در سایه تعدد ایدئولوژی و تسلط افکار گروههای قدرتمند و همچنین استفاده مداوم و افسارگسیخته از رسانههای جمعی، موجب بروز مداخلات هویتی خانوادهها و تغییر در ارزشها،نگرشها، سنتها و تغییر در عملکرد اجتماعی،جنسی و فرهنگی خانوادهها خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجتماعات انسانی با حفظ مرزها و برقراری روابط صمیمانه ورای این مرزها به برقراری رابطه دوستی وخویشاوندی دست می یابد، عنوان کرد: درحالیکه کاربران فضای مجازی و رسانه وقت کمتری باخانواده خود میگذرانند،در فعالیتهای اجتماعی کمتری شرکت کرده و در حقیقت خانواده مفهوم گفتمانی خود را در این چرخه از دست داده و کمرنگ میشود.
کارشناس خانواده و جوانی جمعیت همچنین افزود: در حالی که گفتمان خانواده میتواند موجب جذب اعضای آن به جذابیتهای ارتباطی گرم و صمیمی شود. ولی متاسفانه این اثر از میان رفته است.
انتهای خبر/ سا
دیدگاه شما