آخرین اخبار

18. مهر 1403 - 9:02   |   کد مطلب: 43720
برای اولین‌بار در شهرستان بهار؛
همایش فرش دست‌بافت در بهار
اولین همایش تخصصی فرش دست‌بافت شهرستان بهار در فرهنگ‌سرای آیت‌الله بهاری برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛اولین همایش تخصصی فرش دست‌بافت شهرستان بهار 

پیش از ظهر امروز در سالن فرهنگ‌سرای آیت‌الله بهاری شهرستان بهار برگزار شد.

در این همایش، فعالان صنعت فرش دست‌بافت شهرستان بهار اقدام به برپایی غرفه‌های خود کردند. 

مدعوین و اهالی شهرستان بهار به بازدید از غرفه‌های نمایشگاه کرده و با هنر و صنعت فرش دست‌بافت بهار که به‌تازگی پس از سال‌ها احیاء شده است آشنا شدند.

اولین همایش تخصصی فرش دست‌بافت شهرستان بهار بعد از بازدید از غرفه‌های نمایشگاه با سخنرانی محمد عقیقی شریف رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار آغاز شد.

عقیقی شریف ضمن تقدیر از زحمات صنعت‌گران فرش شهرستان بهار گفت: طبق تحقیقات میدانی انجام شده صنعت فرش بهار در گذشته‌ای نه‌چندان دور، از فرهنگ غنی برخوردار بوده است که در سطح کشوری و بین‌المللی شناخته شده بود.

وی با اظهار تأسف از عدم ادامه روند موفق فرش دست‌بافت شهرستان بهار افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر در کشور، صنعت فرش دستباف بهار به‌دلایل مختلف به‌فراموشی سپرده شد.

رئیس اداره صمت شهرستان بهار تصریح کرد: در سالیان اخیر با همت و تلاش فعالان صنعت فرش دست‌باف و مسئولین کشوری و استانی که با اقدامات خود در این زمینه باعث پویایی و بالندگی این صنعت در شهرستان بهار و استان همدان شدند که نمونه این اقدامات منجربه اولین همایش صنعت فرش دست‌بافت در بهار و دوره‌های آموزشی رایگان مثل چله‌کشی و تندبافی در سطح شهرستان است.

عقیقی شریف در پایان خاطرنشان کرد: در روستای آبرومند به‌مدت ۴۰ ساعت دوره آموزشی رایگان فرش دست‌بافت را برگزار نمودیم. 

پایان خبر/ع

دیدگاه شما