21. آذر 1403 - 8:53   |   کد مطلب: 43887
شورای ترافیک شهرستان بهار برگزار شد؛
نصب سرعت‌گیر در مسیر مهاجران
جلسه شورای ترافیک شهرستان بهار ظهر روز گذشته در سالن جلسات شهدای خدمت فرمانداری شهرستان بهار با حضور فرماندار شهرستان بهار و اعضای شورای ترافیک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛در این جلسه به مصوبات قبلی شورای ترافیک پرداخته شد و پس از آن به تصویب اصلاح پیچ‌های خطرناک و دیگر معابر توسط شوراها و اداره راهداری شهرستان بهار پرداخته شد.
مجتبی فیض‌اللهی فرماندار شهرستان بهار از ابلاغ ماده ۲۳ برای تبدیل راه روستایی مهاجران به راه اصلی با عریض کردن راه و تبدیل به راه اصلی خبر داد.
صفدری رئیس اداره راهداری شهرستان بهار در این جلسه گفت: آسفالت پیچ خطرناک مهاجران امروز اصلاح شد و سرعت‌گیر آن نیز اصلاح و استانداردسازی شده است. 
وی گفت: در سال گذشته و سال جاری مجموعاً ۱۵ مقطع حادثه خیز برای راه‌های شهرستان بهار اعلام شد که تمام مقاطع حادثه‌خیز رفع ایراد شدند که فقط یک پیچ خطرناک وجود دارد که به‌زودی ایمن سازی و تکمیل خواهد شد. 
صفدری از کاهش آمار تصادفات منجربه فوت در شهرستان بهار خبر داده و گفت: در ۸ ماهه سال جاری شهرستان بهار رتبه دوم استان را در کاهش تصادفات منجربه فوت کسب نموده است که دو سال پیش ما بیشترین آمار را در زمینه تصادف منجر به فوت داشتیم و این قابل ملاحظه و تقدیر است. 
وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تصادفات و اصلاح مسیر مهاجران به‌صورت ویژه در حال پیگیری است که در این مسیر حدود ۳۰ میلیارد ریال راهداری شهرستان بهار تا کنون از اعتبارات هزینه کرده و کارهای آن‌را انجام داده است که کافی نیست اما با این‌که ما از نصب سرعتگاه استقبال نمی‌کنیم، اما آخرین راه‌کار نصب سرعت‌گاه است. 
اعضای شورای شهر مهاجران در این جلسه به موضوع حادثه خیز بودن جاده مهاجران به جاده اصلی لالجین به کوریجان که حدود ۶ کیلومتر مسافت جاده است انتقادات خود را ابراز کردند. 
سرهنگ شهرام شوکتی رئیس پلیس راه همدان قزوین گفت: در کل حوزه استحفاظی پلیس راه همدان به قزوین که ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی دارد در سال جاری ۳۰ فوتی بر اثر تصادفات داشتیم که در محور مهاجران سه نفر از این تعداد فوت شدند که این یعنی ۱۰درصد آمار تصادفات منجربه فوت در مسیر ۶ کیلومتری مهاجران اتفاق افتاده است که نسبت به حوزه قزوین همدان که یک حوزه شلوغ با مسافت ۹۰۰ کیلومتری است، آمار زیادی است. 
وی گفت: باید برای مقابله با تصادفات منجربه فوت چاره‌اندیشی کنیم که این چاره اندیشی در دو بخش برنامه‌ریزی بلندمدت برای اصلاح کامل راه و وضعیت هندسی و مشکلات آن است که نیاز به زمان دارد و دوم در کوتاه مدت باید در کوتاه‌ترین زمان برای مقابله با حوادث منجربه فوت چاره‌اندیشی کنیم.
شوکتی تصریح کرد: جاده مهاجران نقص‌های زیادی دارد که درحال حاضر تنها راه مقابله با خطرات و حوادث منجر به فوت نصب سرعتگاه در نقاط حادثه خیز است. 
وی افزود: رانندگان هم در به‌وجود آمدن تصادفات و واژگونی‌ها حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مقصر هستند، چراکه بیش از سرعت قانونی و مطمئنه در نقاط حادثه‌خیز اقدام به تردد می‌کنند کما این‌که اکثراً رانندگان از اهالی منطقه مهاجران هستند که به مسیر آشنا هستند.
رئیس پلیس راه قزوین_همدان سرعت‌گاه‌های پلاستیکی را غیر استاندارد عنوان کرد و گفت: سرعتگاه‌ها باید استاندارد و مورد تأیید اداره راهداری با رنگ آمیزی و نصب تابلو و علائم هشدار دهنده نصب شوند.
شوکتی در پایان از نصب ۶ سرعت‌گاه در مسیر ۶ کیلومتری مهاجران برای جلوگیری از تصادفات و واژگونی‌ها در پیچ‌های خطرناک جاده خبر داد.
انتهای خبر/ع
 

دیدگاه شما