به گزارش بهارانه؛حجتالاسلام ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار داشت: برای دومین نیمسال متوالی، برنامههای تربیتی مدارس علمیه بهصورت بومی و توسط خود مدارس تدوین شده است.
وی افزود: هر مدرسه علمیه با توجه به شرایط خاص خود، از جمله تعداد طلاب، سطح تحصیلی و ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی محیط، اقدام به طراحی و اجرای برنامههایی کرده که ضمن حفظ چارچوب کلی ابلاغشده از سوی معاونت تهذیب ستاد، پاسخگوی نیازهای تربیتی طلاب همان مدرسه باشد. این شیوه، زمینهساز مشارکت مستقیم مدیران و معاونان مدارس در فرآیند تهذیب شده و موجب انسجام بیشتر در اجرای برنامههای تربیتی متناسب با ظرفیتهای هر مدرسه گردیده است.
وی ابراز کرد: کلیات و قالب این برنامهها از سوی معاونت تهذیب ستاد ابلاغ شده و با تشکیل جلسات شورای تهذیب در مدارس، تدوین برنامهها بر اساس شرایط هر مدرسه انجام گرفته است. در مدارسی که معاون تحصیل دارند، این فرآیند با پیگیری این معاونت و در سایر مدارس با پیگیری مدیران دنبال شده است.
معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان همدان، محور این برنامهها را برگزاری کارگاههای تربیتی دانست و گفت: هر مدرسه علمیه موظف است در ساحتهای مختلف تربیتی برای طلاب خود کارگاههایی را طراحی و اجرا کند، این ساحتها که در اجلاسیه مدیران مدارس معرفی شدهاند، شامل ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، بصیرتی، جسمی و بهداشت جسمی هستند.
حجتالاسلام ملیحی خاطرنشان کرد: در هر سال تحصیلی، حدود سی کارگاه تربیتی برای طلاب سطح یک مدارس علمیه تعریف و اجرا میشود، این کارگاهها با هدف آشنایی طلاب با مباحث مورد نیاز در هر ساحت تربیتی طراحی شدهاند تا بتوانند در کنار تحصیل علمی، در ابعاد مختلف شخصیتی، اجتماعی و فرهنگی نیز رشد کنند.
وی یادآور شد: انتظار میرود با استمرار این روند، طلاب در مسیر تربیت متوازن قرار گیرند و آمادگی لازم برای حضور مؤثر در عرصههای علمی، تبلیغی و اجتماعی را کسب نمایند.
انتهای پیام/.