به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛یعقوب رستمیمال خلیفه، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جشنواره فروش جوراب روستای لتگاه، ایجاد تعاونیهای تامین نیاز را راهبردی موثر برای ساماندهی تولید، کاهش هزینهها و توسعه بازار فروش محصولات محلی عنوان کرد و گفت: با تجمیع تولیدکنندگان در قالب تعاونی، برندینگ و معرفی محصولات به بازارهای گستردهتر ممکن میشود.
رستمیمال خلیفه، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جشنواره فروش جوراب روستای لتگاه، با اشاره به نقش کلیدی تعاونیها در توسعه اقتصادی، اظهار داشت: ایجاد تشکلهای مدنی مانند تعاونی تامین نیاز، این فرصت را فراهم میسازد تا با گردآوری سرمایههای مالی و توانمندیهای فکری، زمینه دگرگونی شرایط اقتصادی منطقه و کشور فراهم شود.
وی با بیان اینکه روستای لتگاه به عنوان یک الگوی موفق در استان همدان مطرح شده است، افزود: با اجرای طرح تعاونی تامین نیاز در این منطقه، فضای جدیدی برای توسعه، تولید و اشتغال ایجاد شده که میتوان آن را به سایر نقاط کشور نیز تعمیم داد.
معاون وزیر کار یکی از دستاوردهای مهم تشکیل تعاونی را کاهش هزینههای تولید دانست و تصریح کرد: با تجمیع خرید مواد اولیه، حذف واسطهها و تهیه مستقیم از تولیدکنندگان، علاوه بر صرفهجویی در زمان، مدیریت بهینهای در فرآیند تامین اعمال میشود.
رستمیمال خلیفه با تأکید بر نقش تعاونی در برندسازی و معرفی محصولات به بازارهای گسترده، خاطرنشان کرد: در کنار بهرهمندی از آموزشهای تخصصی سازمان فنی و حرفهای، تعاونیها میتوانند با معرفی تولیدات محلی به بازارهای ملی و جهانی، افقهای تازهای پیش روی تولیدکنندگان بگشایند.
وی مهمترین مزیت تعاونی را رفع دغدغه فروش برای تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: با گردهمایی تولیدکنندگان در قالب تعاونی، هیئت مدیره موظف است بازار فروش مطمئن و پایدار را برای محصولات فراهم کند و برگزاری جلسات با خریداران بزرگ در تهران، گامی در جهت تحقق این هدف است.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دیگر کارکردهای تعاونیها، اظهار داشت: این نهادها میتوانند با برنامهریزی برای تحقیق و توسعه، استانداردسازی تولیدات و ایجاد پیوند بین بازارهای خرد و کلان، به خودکفایی و کاهش وابستگی به سرمایهگذاریهای خارجی کمک کنند و همانگونه که شعار سازمان جهانی تعاون نیز بر ساختن زندگی بهتر از طریق همکاریهای جمعی تاکید دارد.
انتهای خبر/ع