آخرین اخبار

12. بهمن 1401 - 23:05   |   کد مطلب: 40781
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: دو کتابخانه روستایی همزمان با دهه فجر در شهرستان‌های همدان و تویسرکان افتتاح می‌شود.

به گزارش بهارانه، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۹۰۰ برنامه‌ متنوع فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نظر گرفته شده است تا بتوان گامی در راستای رسالت فرهنگی و در راستای جهاد تبیین برداشت.

وی افزود: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان است و افراد می‌توانند با مراجعه حضور به کتابخانه‌ها و یا سایت samanpl.ir در کتابخانه مورد نظر خود ثبت‌نام و کد عضویت رایگان دریافت کنند.

زارعی تأکید کرد: دهه فجر امسال دو کتابخانه عمومی روستایی، با مشارکت خیرین مردمی، بنیاد علمی و آموزشی قلمچی و بانک پاسارگاد در استان همدان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: کتابخانه عمومی روستای اشترمل شهرستان تویسرکان که در جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب نیز حائز رتبه برتر کشور شد، آماده افتتاح است و در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ این کتابخانه با مشارکت بانک پاسارگاد احداث شده است.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی روستای عبدالرحیم شهرستان همدان نیز با مشارکت بنیاد علمی، آموزشی قلمچی و خیرین روستا احداث شده و آماده افتتاح است و در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

زارعی گفت: ویژه‌برنامه گفتمان انقلاب اسلامی با حضور شخصیت‌های برجسته فعال در حوزه فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی استان همچون سیدعلی‌اکبر فامیل‌روحانی، فعال انقلابی و استاد دانشگاه، جواد محقق، فعال انقلابی، نویسنده، شاعر و محقق، میرهاشم میری، فعال انقلابی، شاعر، نویسنده و محقق برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی از کتاب «خانواده به سبک ساخت» از مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، همه افراد با مراجعه به سایت سامک که ویژه مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: برنامه‌هایی چون نشست‌های مطالعاتی، رونمایی و نقد كتاب‌های منتخب این حوزه و مسائل روز مرتبط با آنها، عصر شعر ویژه نوجوانان و بزرگسالان، نمایشگاه‌های کتاب، نشست‌های نمایشنامه‌خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌های عمومی، تولید محتوای معرفی کتاب‌های انقلاب اسلامی در فضاهای مجازی به‌صورت صوتی و تصویری و متنی تدارک دیده شده است.

زارعی تأکید کرد: به دلیل تقارن میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز بزرگداشت مقام پدر و مرد نیز برنامه‌های فرهنگی متنوع با محوریت کتاب در کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: برنامه‌ای ویژه پاسداشت شهید رجبعلی عسگری که از شهدای دوستدار کتاب و فعال در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بوده است با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن شهید آوینی شهر لالجین برگزار خواهد شد.

وی گفت: در همه شهرستان‌های جشن انقلاب با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی و نویسندگان در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد و هر شهرستان ویژه‌برنامه خود را نیز خواهد داشت.

زارعی با بیان اینکه از همه مردم دعوت به عمل می‌آید در برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی حضور به هم رسانده و در آن مشارکت کنند، تصریح کرد: همچنین دهه فجر آغازگر برنامه‌های متعدد فرهنگی کتاب‌محور است که در طول این ایام‌ به اطلاع همگان خواهد رسید.

دیدگاه شما