9. شهريور 1402 - 7:51   |   کد مطلب: 41780
درشهرستان بهار همزمان با هفته دولت؛
افتتاح مجموعه ماشین سازی چیتا
مجموعه چیتا از ۱۶ شهریور‌سال‌۱۴۰۰‌آغاز شده و بهره برداری رسمی آن امسال همزمان با هفته دولت بود

به گزارش بهارانه؛ مختار ابراهیمی مدیر عامل مجموعه ماشین سازی یوز تیزپای الوند در گفتگو باخبرنگار بهارانه گفت؛‌بنده مدیر عامل مجموعه و کارشناس رشته مکانیک و کارشناس ارشد مهندسی صنایع و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر دکتری صنایع هستم. 
ابراهیمی افزود:فاز مطالعاتی مجموعه ماشین سازی یوز تیز پای الوند‌با برند چیتا از سال ۱۳۹۸ انجام گرفته و در سال ۱۳۹۹ طرح توجیهی آن بررسی و مورد تایید ارگانهای زیربط قرار گرفته‌و بدلیل فرایند‌طولانی و پیچیده اداری حدود دو سال به طول انجامید. 
مهندس ابراهیمی به ابعاد طرح پرداخت و گفت؛مجموعه ماشین سازی یوز تیز پای الوند در ۴ فاز و ۸ سالن طراحی گردیده است که مجموع سالنها حدود ۴۰ هزار متر مربع میباشد که فازهای شرکت عبارتند از:
۱_ تولید انواع تریلر 
۲_تولید ساندویچ پانل
۳_تولید اتاقهای ایزوله و کشنده
۴_ تولید سازه های فلزی
وی افزود:شروع ساخت فاز یک مجموعه چیتا از ۱۶ شهریور سال ۱۴۰۰ آغاز شده و بهره برداری رسمی آن در هفته اول شهریور ۱۴۰۲ همزمان با هفته دولت میباشد در حال حاضر روزانه دو دستگاه از انواع تریلر در مجموعه ماشین سازی یوز تیز پای الوند تولید میگردد و چشم انداز آن با بهره‌گیری از سالن دوم فاز یک، روزی ۱۵ دستگاه پیش بینی شده است.
مدیر عامل مجموعه در ادامه گفت‌؛در حال حاضرسالن مورد‌بهره برادری حدود ۶۰۰۰ متر مربع بوده و‌ با سرمایه گذاری خصوصی با مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان تکمیل شده است. 
ابراهیمی در موردمشخصات این مجموعه به تهیه مواد اصلی و تایید شده ورق های st 52 اشاره کردو افزود: این ورق ها با وزن‌کم و فن آوری بالا و با استفاده از ابزارهای بروز جهانی بصورت قطعات نیمه ساخته شده درآمده و با کمک مهندسین ماهر در این زمینه با دستگاه‌های جوش co2 به بهترین و با کیفیت ترین شرایط جوش میگردد و با استفاده از سالن رنگ آبشاری که در نوع خود کم نظیر است با استفاده از رنگهای تایید شده و با کیفیت پلی اورتان رنگ آمیزی میگردد لازم به یاد آوری است تمام مواد مورد استفاده به صورت ارجینال و با گواهی شرکت سازنده صورت می‌گیرد.
وی درمورد تکمیل فازهای بعدی گفت: طرح توسعه نهایی امکان جذب بیش از ۱۲۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و نزدیک به ۲۰۰۰ نفر نیروی کار غیر مستقیم را دارد و ضمنا توان رقابت با شرکت‌های داخلی و خارجی معتبر را داراست.
در انتها مدیر عامل شرکت از مشکلات گلایه و عنوان داشت:از مشکلات این مجموعه می‌توان به خارج از شهرک صنعتی بودن آن اشاره کرد که از مزایای آن بی نصیب بوده و حتی برای تامین آب شرب و بهداشتی مشکل جدی وجود دارد که تامین آن با شرایط سخت،بخشی به صورت چاه و مابقی با کمک تانکر صورت می‌گیرد.
 ابراهیمی درخاتمه ضمن تشکر از سرمایه گذار مجموعه آقای حسین کشاورز گفت: با توجه به بزرگی صنعت و بازار بسیار بزرگ آن،امروزه ماشین سازی یوز تیزپای الوندبا استفاده از نیروهای تواناو ادوات و تجهیزات بروز جهانی ضمن اینکه می‌تواند اشتغالزایی مناسب داشته باشد می‌تواندبا‌ کاهش واردات در زمینه صنایع سنگین، درصادرات این محصولات به کشور عراق و حتی کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس ارز آوری مناسب را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام/عیوضی

دیدگاه شما