7. مرداد 1394 - 0:39   |   کد مطلب: 11827
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: 19 هزار تن گندم مازاد بر نیاز شهرستان بهار از طریق تعاون روستایی و کارخانجات آرد شهرستان خریداری شده است.

به گزارش بهارانه، هوشنگ کرمی اظهار کرد: 19 هزار تن گندم مازاد بر نیاز شهرستان بهار از طریق تعاون روستایی و کارخانجات آرد شهرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه 35 هزار تن گندم در شهرستان بهار برداشت شده است، تصریح کرد: امسال با توجه به سرمازدگی و خشکسالی، پیش‌بینی می‌شود 25 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه خشکسالی خسارت زیادی به مزارع دیم و آبی وارد کرد، افزود: 20 تا 30 درصد و در مواقعی 100 درصد خسارت به مزارع دیم و آبی گندم وارد شده است.

وی با بیان اینکه 8 هزار تن کاهش برداشت محصول در شهرستان داشته‌ایم، افزود: خشکسالی و سرمازدگی باعث کاهش برداشت محصول در سطح شهرستان شد.

کرمی با بیان اینکه 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت جو بود، افزود: از 4 هزار هکتار جو آبی و 7 هزار هکتار جو دیم، 16 هزار تن محصول برداشت شده است.

وی با بیان اینکه تنها پنج درصد مزارع زیر پوشش بیمه کشاورزی بوده است، بیان کرد: با توجه به کاستی‌هایی که در بخش بیمه کشاورزی وجود دارد، کشاورزان رغبتی برای بیمه محصول خود ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه بیش از 15 درصد از محصولات کشاورزی استان در شهرستان بهار تولید می‌شود، تصریح کرد: این محصولات شامل گندم، جو، سیب‌زمینی، گردو، بادام و... است.

منبع: فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما