19. دى 1401 - 7:26   |   کد مطلب: 40544
روح اله نباتی: بمناسبت گرامیداشت هفته‌ زن نمایشگاه توانمندی های "بانوی بهار دختران حاج قاسم سلیمانی" در شهرستان بهار برپا میشود.

به گزارش بهارانه، فرماندار شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار بهارانه با اشاره به بزرگداشت مقام زن و روز مادر به برگزاری جشنواره و برنامه های متنوع و متعدد هفته زن اشاره کرد.

روح اله نباتی اظهار کرد: با توجه به بالا بودن کرامت زن مسلمان و در راستای فرامین مقام معظم رهبری در مورد "الگوی سوم زن، زن نه غربی نه شرقی" دنیای امروز نیازمند معرفی الگو است و باید الگوهای خود را به درستی به دنیا معرفی کنیم و بانوان از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی برتر جهان اسلام تاثیر پذیرند.

نباتی با تاکید بر اهمیت جایگاه زنان در جامعه و نقش بانوان در خانواده، تحکیم و تعالی خانواده گفت: دشمن در ماه‌های اخیر تلاش هایی برای تزلزل بنیان خانواده ها، علی الخصوص مادر خانواده داشته که بر همین اساس برنامه های گرامیداشت هفته زن با محوریت بانوان در شهرستان بهار با رویکرد ارج نهادن به مقام و منزلت زن، به صورت متفاوت با سالهای گذشته و با ارائه برنامه های نو اجرا می شود.

وی اذعان کرد: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های بانوان شهرستان بهار از بیستم دیماه به مدت سه روز در حوزه‌های مختلف، با محوریت مشاغل خانگی، صنایع دستی، کارآفرینی و خود اشتغالی، علمی، فرهنگی، هنری، خلاق و دانش بنیان، عکس و هنرهای تجسمی در سالن امیرالمومنین(ع) بهار برای بازدیددعموم از ساعت ۱۴ الی ۱۹ همراه با برنامه های جانبی و شاد برپا می شود و ادارات مختلف از جمله آموزش و پرورش و شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار در برپایی این نمایشگاه نقش دارند.

روح اله نباتی افزود: غرفه ی جهاد تبیین و هم اندیشی و پاسخ به شبهات با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه در راستای تقویت فکری جوانان دایر خواهد شد و همچنین ایستگاه «بانوی بهار،دختران حاج قاسم سلیمانی» جهت بهره مند شدن از ظرفیت اصحاب رسانه در راستای ارتقای مقام و منزلت زن و جهاد تبیین در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

نباتی گفت: برگزاری جشنواره های ورزشی، تجلیل از خانواده و مادران شهدا، برنامه هایی در راستای ترویج فرزندآوری و ازدواج به هنگام، نشست های بصیرتی و کرسی های آزاداندیشی، نشست تخصصی کتابخوان اقشار، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و معرفی الگوهای برتر زنان در ابعاد مختلف و برگزاری جشن های مختلف در سطح شهرستان از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر در شهرستان بهار است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های شاخص هفته زن"جشن میلاد نور" برگزاری جشن بزرگ گرامیداشت مقام زن و روز مادر،  تجلیل و تقدیر از بانوان شهرستان، همراه با برنامه های متنوع و شاد است که با محوریت بانوان در فرهنگسرای آیت الله بهاری(ره) برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما