آخرین اخبار

6. بهمن 1401 - 15:08   |   کد مطلب: 40715
نمایندگی‌ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهار:
ماه رجب مقدمه ورود به مهمانی خداست
حجت الاسلام حبیب الله حمزه: آن‌چه در این ماه حائز اهمیت است این است که ببینیم خداوند مؤمنین مومنات را به چه اعمالی توجه می‌دهد که انسان را به مقام رضوان و مهمانی خدا نزدیک کند.

به گزارش بهارانه، نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهار به مناسبت حلول ماه رجب المرجب در گفتگو باخبرنگار بهارانه اظهار کرد: ماه رجب ماه  بزرگ خداست ماهی که مقدمه ورود به مهمانی خداست یعنی انسان در این ماه باید طوری عمل کند که لیاقت مهمانی خدا را پیدا کند.

حجت الاسلام‌حبیب الله‌حمزه تصریح کرد:   خداوند در این ماه تمام زمینه ها و بسترها را برای انسان‌ها ایجاد کرده تا به مقام رضوان الهی برسند، مقام رضوان، مقام معنویست که موجب بسط و خوشحالی دل می‌شود و دل انسان را آرام می‌کند که این خوشحالی قابل‌مقایسه با نعمت‌های مادی و نعمت‌های بهشتی نیست.

حجت‌الاسلام حمزه گفت:  آن‌چه در این ماه حائز اهمیت است این است که ببینیم خداوند مؤمنین مومنات را به چه اعمالی توجه می‌دهد که انسان را به مقام رضوان و مهمانی خدا نزدیک کند.

  وی اذعان کرد: در این ماه به استغفار زیاد تأکید شده و این به‌خاطر این است که تا ظلمات و ناپاکی‌ها از وجود آدمی پاک نشود زمینه برای تابش انوار الهی را پیدا نمی‌کند تا دیوهای وجود انسان خارج نشود، جایی برای ملائکه به وجود نمی‌آید.

نمایندگی‌ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهار افزود: در ماه رجب به روزه و نماز و صدقه، توجه ویژه‌ای شده‌است زیرا هر کدام از این اعمال تأثیر شگفتی در تأثیر تربیت و تزکیه انسان دارد، چراکه نماز موجب عروج انسان به مقام عالی، روزه موجب نابودی خباثت از وجود انسان و صدقه موجب دوری شیطان از انسان میشود که همه اینها باعث لطافت روح انسان می‌شود.
حجت‌الاسلام حمزه اظهار کرد: درهرحال هر یک از این اعمال که در ماه رجب به آن‌ها تأکید شد، تأثیرات زیادی در لطافت روح و پاکی انسان دارد و انسان را مستوجب رسیدن به مقام رضوان الهی می‌کند، منتهی  آن‌چه ما باید به آن توجه کنیم حفظ و نگه‌داری این انواری است که به واسطه اعمال سفارش شده در ماه رجب می‌باشد، از جمله مواردی که مؤمنین و مؤمنات باید در دستور عبادت و بندگی خداوند قرار دهند، اعتکاف در این ماه‌ است که واقعاً باعث رشد و تعالی و رسیدن به سعادت و کمال میشود.

دیدگاه شما