26. آبان 1402 - 15:52   |   کد مطلب: 41977
در خطبه های نماز جمعه عنوان شد؛
ما اسطوره نداریم الگوی واقعی زن کامل را داریم
الگوی زن واقعی که عامل پیروزی خون بر شمشیر در کربلا است حضرت زینب بود.

به گزارش بهارانه؛حجت الاسلام والمسلمین حاج رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها گفت:ما درهیچ مکتبی شخصیتی مانند حضرت زینب و حضرت زهرا نداریم چراکه وقتی می‌خواهیم حقیقت زن را معرفی کنیم این الگوها های واقعی را به مردم معرفی می‌کنیم؛ما اسطوره نداریم ما الگوی واقعی داریم.

مصباح گفت:الگوی زن واقعی که عامل پیروزی خون بر شمشیر در کربلا است حضرت زینب بود.

مصباح ادامه داد:اگر خون در کربلا تمام شد، این حضرت زینب بود که شکست ظاهری تبدیل به یک پیروزی قطعی کرد،منش زینب انقلابی کرد به پهنای تاریخ و انقلاب ما ادامه انقلاب حضرت زینب بود.

خطیب جمعه شهرستان بهار گفت:آنچه در مقاومت در عرصه جهانی میبینیم امتداد حرکت حضرت زینب بود.زینب شخصیتی است که نسبت به آنچه که اتفاق افتاد نگاه او وظیفه الهی و تکلیف شرعی بود.

مصباح تأکید کرد:آنچه زینب را حضرت زینب کرد و به او عظمت داد بخاطر مواضع بموقع و صحیح او بود که این موقعیت آگاهانه و انتخاب صحیح و درست زینب را زینب کرد.

وی گفت:ما باید این الگوی واقعی را به نسل جوان بشناسانیم و به نسل جوان بفهمانیم ارزش به انسانیت است.

مصباح ادامه داد:امروز ما شاهد حرکت تاریخ ساز زینب هستیم،غزه در آستانه چهل روز مقاومت نتیجه حرکت زینب است.

وی خاطرنشان کرد:رژیم صهیونسیتی عمق استراتژیک ندارد و توان جنگ طولانی را ندارد روزانه ۹۰۰ میلیون دلار متحمل خسارت می‌شود.

مصباح تصریح کرد: یهودیت صهیونیست با اختیار داشتن رسانه و پول زیاد ودر عین حال دربرابر غزه با کمترین مساحت توان مقاومت را ندارد و مقامات کاخ سفید از فرسایشی شدن جنگ نگرانند.

وی گفت:توان مقاومت در جنگ شهری بی‌نظیر است که با آن رصد اطلاعاتی توان که زیادی می‌خواهد تا رژیم صهیونسیتی را درهم بکوبد که خود رژیم صهیونسیتی به آن اعتراف دارد.

وی در ادامه گفت:این عملیات طوفان الاقصی نیست, ابعاد حماسه به قدری است که باید آن را  یک معجزه نامید که در یک عملیات اطلاعاتی دقیق در برابر هفت سازمان اطلاعاتی اسرائیل و در دست اسراییل توانست در کمال هوشمندی و استتار کامل توانست عملیات را دور از چشم همه برنامه ریزی و اجرا کند.

مصباح گفت:سازمان حقوق بشر می‌گوید به اندازه ۳ بمب اتمی بر سر مردم غزه در این بازه زمانی بمب های ممنوعه ریخته شده.

وی گفت:استفاده از بمب های ممنوعه فسفر ی با هدف کوچاندن مردم از غزه خلاف انسانیت است که مقاومت و ایستادگی مردم غزه در برابر این حرکت ستودنی است.

امام جمعه شهرستان بهار گفت:رژیم صهیونسیتی در مخمصه است که دچار جنگ فرسایشی شده است و به‌دنبال آتش بس است که حرکت روباه صفتانه آمریکا است که باید از ساحت این حیوان عذرخواهی کرد.

وی به عوام فریبی آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: آمریکا می‌خواهد با کارهای عوام فریبانه همچون آتش بس و کمک های ناچیز بشردوستانه بدنبال فروکش کردن خشم جامعه بین‌الملل باشد.

مصباح تصریح کرد:آتش بس برای مردم غزه فرقی ندارد چراکه بدترین شرایط انسانی در غزه حاکم است که با آتش بس های نمادین اتفاقی برای بهبود وضعیت مردم نمی‌افتد.

وی گفت: بدانید حشد الشعبی و گروه های مقاومت هم بیکار نیستند.

وی ادامه داد: بندر ایلات اهمیت راهبردی برای رژیم صهیونسیتی دارد چراکه ۹۰ درصد اقتصاد رژیم صهیونسیتی از این نقطه است که یمن هم توانسته با غلبه بر مسافت و مشکلات آنجا را هدف قراردهد.

مصباح خاطرنشان کرد:چشم انداز انتخاباتی مجلس دوازدهم، اولین دورنما از این انتخابات پرشور،حضور داوطلبان کاندیداهای متعدد بیش از ادوار گذشته است که با افزایش سطح مشارکت می‌تواند مشروعیت و مقبولیت و اقتدار ملی را بالا ببرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: حضرت آیت الله امام خامنه ای نکته ای را فرمودند که برای همه حائز اهمیت است این است که:چهار اصل؛امنیت ،مشارکت ،سلامت و رقابت را ارکان انتخاب مطلوب دانستند که نکات راهبردی، هدفمند و جهت‌مند است.

وی در بحث بررسی صلاحیت ها از فرماندار محترم و عوامل اجرایی و نظارت تشکر کرد و گفت: این مهم است بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را پیاده کنیم تا سطح مشارکت را بالا ببریم تا یک رقابت سالم و پرشور داشته باشیم.

همچنین وی ازسکون در جابجایی مسئولان  گفت: سکون در جابجایی مسئولان شهرستان ستودنی است.

مصباح در پایان درمورد ورودی های شهر گفت: ورودی های شهر باید زیبنده باشد همچون ورودی گنج‌تپه که باید عنایت ویژه ای بشود.
انتهای پیام/ع

دیدگاه شما