26. آبان 1402 - 21:56   |   کد مطلب: 41979
عصر امروز بمناسبت ولادت حضرت زینب برگزارشد؛
جشن خانوادگی روز پرستار
در جوامع غربی از آزادی دم می‌زنند اما هیچکدام از آن‌ها به زن با نگاه ارزش یک انسان نمی‌نگرند.

به گزارش بهارانه؛حجت‌الاسلام والمسلمین حاج رضا مصباح سخنران مراسم گفت:در جوامع غربی از آزادی دم می‌زنند اما هیچکدام از آن‌ها به زن با نگاه ارزش یک انسان نمی‌نگرند.

وی گفت:کدام زندگی را سراغ دارید که در این زندگی زن و مرد برای یکدیگر جان خود را فدا کنند؟

او ادامه داد:کدام زندگی را سراغ دارید که خواهر حاضر باشد جان خود را برای برادر فدا کند و همچنین برادر برای خواهرش جان خود را تقدیم کند؟ 

مصباح گفت:ماها بدنبال ارزش و قیمت انسانی هستیم پس باید زندگی پربرکت حضرت زهرا سلام الله علیها را مطالعه کنیم تا ببینیم تمام وجود حضرت زهرا همسرش حضرت علی و پدر بزرگوارش حضرت پیامبر اکرم و فرزندان ایشان است.

وی تصریح کرد:اگر شخصیت حضرت علی علیه السلام را مطالعه نمایید می‌بینید که تمام عشق علی علیه السلام فاطمه است که همسرش را با بهترین و لطیف ترین کلمات خطاب می‌کردند.

وی در ادامه گفت:کجای دنیا می‌شود عشقی را که به معنای واقعی کلمه در زندگی حضرت زهرا بوده است را پیدا کنیم؟

مصباح ادامه داد:بسیاری از آنان که شعارهای آزادی زن را سر می‌دهند در بنیان زندگی خود دچار مشکل هستند.

مصباح با اشاره به الگوی واقعی زن گفت:ما از یک واقعیت دم می‌زنیم که الگوی واقعی برای بانوان است، الگوی زن نمونه  ما الگوهایی همچون حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومعه است؛ اما آن‌هایی که به دروغ از آزادی زنان می‌گویند چه الگویی برای معرفی دارند؟ 

وی گفت:نظریه پردازان غربی در مورد پرداختن به شخصیتها،در شکل گیری شخصیت یک انسان سه عامل مهم ژنیتیک، محیط و خانواده را نام می‌برند.

وی در ادامه گفت:نکته اینجاست که وقتی شخصیت حضرت زینب را بررسی می‌کنیم میبینیم در بعد ژنیتیکی ایشان پدرومادری همچون حضرت علی و فاطمه را دارند.

وی خاطرنشان کرد:چهار ویژگی حضرت زینب عفت، حیا، بلاغت و رسایی کلام را ایشان از حضرت زهرا به ارث برده است و صبر را از برادرش امام مجتبی آموخته ودر شجاعت نیز از امام حسین علیه السلام درس آموخته است.

مصباح در پایان گفت:شخصیت حضرت زینب یک نعمت بزرگ الهی است تا ما سرافرازانه و با افتخار از این بانوی بزرگ به عنوان سرمشق و الگوی خود نام ببریم. 

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما