27. آبان 1402 - 10:52   |   کد مطلب: 41982
یکی از اهداف شبکه بهداشت و درمان فعال سازی مجمع خیرین سلامت است که در این راستا سعی کردیم مجمع خیرین سلامت هر چهار بخش شهرستان را فعال کنیم تا یک کار منسجم انجام بشود.

به گزارش بهارانه؛دکتر داود دارابی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار در جلسه روز پنجشنبه خیرین سلامت شهرستان بهار گفت: یکی از اهداف شبکه بهداشت و درمان فعال سازی مجمع خیرین سلامت است که در این راستا سعی کردیم مجمع خیرین سلامت هر چهار بخش شهرستان را فعال کنیم تا یک کار منسجم انجام بشود.

دارابی گفت: وقتی کاری به دست مردم سپرده شود و خود مردم متولی آن باشند آن کار روی زمین نمی‌ماند چرا که مردم خودشان احساس انجام مسئولیت می‌کنند.

وی گفت: ما در بیش از یک سال گذشته شاهد انجام احساس مسئولیت مردمی بودیم که بعضی‌ها با اهدای زمین و یا کمک‌های مالی در راستای اهداف سلامت کوشش‌های زیادی کردند.

وی خاطرنشان کرد: احداث پایگاه امداد جاده‌ای توسط کمک‌های مردمی در نقاط حادثه‌خیزی مثل جاده غار علیصدر مورد توجه است.

وی ادامه داد: در شهر مهاجران با کمک مردم مجمع خیرین شکل گرفت و به زودی در احداث پایگاه پایگاه اورژانس اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

دارابی گفت: در شهر بهار هم محل درمانگاه شماره ۳ به کمک خیرین برای نیازمندان در این حوزه درحال فعالیت است.

وی گفت: در لالجین و صالح آباد هم مجمع خیرین سلامت برای ساخت کلینیک خیریه و امداد رسانی شکل گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: رتبه شهرستان بهار در حوزه خیرین سلامت در یکسال گذشته از رتبه آخر در استان به رتبه دوم ارتقاء یافته است که این بسیار جای تقدیر و تشکر از خیرین را دارد.

دارابی گفت: یکی از نقاط ضعف ما ضعف در اطلاع رسانی است که اگر این ضعف برطرف شود، کمک‌های بسیاری از جانب خیرین خواهیم بود که قبلاً هم این موضوع اثبات شده است.

وی تصریح کرد: نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی برای مشارکت در کارهای خیر مردم در حوزه سلامت بسیار مهم است.

وی گفت: مشارکت‌های بی‌نظیر مردمی در دوره کرونا نشان داد که ظرفیت بخش مردمی در حوزه سلامت بسیار بالا است و می‌توان از آن بهره برد.

وی ادامه داد: ما در شهرستان بیش از ۴۰ بیمار دیالیزی داریم که با کمک و پیگیری های فرماندار سابق شهرستان بهار دو دستگاه دیالیز وارد شهرستان شد.

وی گفت:یک دستگاه دیالیز هم توسط خیرین سلامت اضافه شده است که حرکت بسیار خوبی است و دیدگاه ما این است که کیفیت خدمات به بهترین شکل ممکن انجام بشود.

وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار مهم است همانند افرادی که به جای هزینه‌های گزاف ترحیم و ختم اموات خود، این هزینه یا بخشی از آن‌را به سلامت دیگران صرف می‌کنند که این کار بسیار خوب و خداپسندانه است.
انتهای پیام/ع

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما