29. آبان 1402 - 9:56   |   کد مطلب: 42000
همدان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: هزار و ۷۵۰ مددجوی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون با توانمندسازی به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت خارج شدند.

به گزارش بهارانه؛محمد رسول شیخی زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات برای مددجویان در راستای توانمندسازی و خروج هدفمند از خدمات مستمر را از برنامه های کمیته امداد برشمرد و اظهار کرد: این افراد در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی، مشاغل خانگی و خدماتی مشغول به کار شدند.
وی ادامه داد: در کنار رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده های تحت حمایت، یکی از رویکردهای اصلی این نهاد زمینه سازی برای خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف با رعایت مراتب تکریم این افراد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: در هفت ماهه سال جاری ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده است.
شیخی زاده افزود: درآمد پایدار مددجویان از طرح‌های اشتغال نشان‌دهنده تحقق اهداف این نهاد در توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت است.
وی، ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد را به صورت هدفمند و براساس نیاز بازار کار برشمرد و ادامه داد: بررسی کامل توانمندی خانواده ها از لحاظ درآمدی، ملاک خروج خانواده ها از چرخه حمایتی کمیته امداد بوده و رویکرد این نهاد استمرار حمایت های اقتصادی و معیشتی خانواده ها تا زمان اطمینان از توانمندی آنان ادامه می یابد.
رشد ۳۰ درصدی پرداخت صدقات
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: مردم نیکوکار همدانی ۱۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صدقه در هفت ماهه امسال پرداخت کردند که نسبت به مدت زمان مشابه ۳۰ درصد رشد داشته است.

شیخی زاده افزود: با توجه به جمعیت استان به صورت میانگین هر یک از هم استانی ها ۱۰۰ هزار ریال صدقه در هفت ماه سالجاری پرداخت کردند.
وی ادامه داد: منطقه یک همدان با پرداخت ۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم استانی‌های تسهیل کنیم.
شیخی زاده با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با واردکردن کد #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت ۶۶۶۴-۹۹۶۹-۹۹۱۸-۶۰۳۷ به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: روش های جدید با نصب QR کدها قابل پرداخت است که برای مشترکان در حال نصب است و مردم نیکوکار می توانند برای تخصیص QR کدها با شماره تلفن ۳۱۴۴۹۲۱۸ ۰۸۱ یا به دفاتر امداد مراجعه کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده اظهار کرد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تامین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.
جمع‌آوری ۱۱۳ میلیارد ریال در جشن عاطفه‌ها
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان یادآور شد: در جشن عاطفه ها ۱۱۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در هزار و ۸۶۰ پایگاه در سطح مدارس، میادین شهرها و بخش ها توسط مردم خیِر استان برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند همدانی جمع‌آوری‌شد که این رقم نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.
شیخی زاده برگزاری جشن عاطفه‌ها را فرصتی مناسب برای آموزش عینی مفهوم ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی و تقسیم داشته‌هایمان بین همنوعان دانست و گفت: جشن عاطفه‌ها در مدارس استان با هدف ترویج فرهنگ انفاق، مشارکت و همدلی و با حضور پرشور مسوولان و معلمان و دانش‌آموزان برپاشد.

وی اظهار کرد: ما در دنیایی هستیم که باید به محیط اطرافمان توجه داشته باشیم و کمک به دیگران هم به لحاظ دینی و هم انسانی و بر اساس آنچه در قرآن و احادیث ائمه و پیامبر آمده است یکی از مسائل مهم و حائز توجه است.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. انتهای پیام

دیدگاه شما