10. آذر 1402 - 15:08   |   کد مطلب: 42086
امروزه جنگ ترکیبی و هیبریدی دشمن بر علیه ایمان و خدا مداری و پایه های اعتقادی مردم است.

به گزارش بهارانه؛حجت الاسلام والمسلمین حاج رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: امروزه جنگ ترکیبی و هیبریدی دشمن بر علیه ایمان و خدا مداری و پایه های اعتقادی مردم است.

وی گفت:هدف دشمن در جنگ هیبریدی و ترکیبی امروز، از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مصباح خاطرنشان کرد:هدف آن‌ها ارزش‌های جامعه است، هدف آن‌ها با تزریق شبهات و محتوای منهای اخلاق بدنبال گرفتن ایمان از مردم است.

وی تصریح کرد:هدف دشمنان نظام اسلامی القای بن‌بست و سیاه‌نمایی به‌منظور ناامیدی مردم و سست کردن اراده مردم ما است.

امام جمعه شهرستان بهارالقای نا امیدی و از بین بردن اعتماد مردم در بین جوانان از اهداف استکبار جهانی خواند و گفت: پوساندن یک جسم از درون با ازبین بردن اراده و سست کردن مردم انجام می‌شود که دشمن به‌خوبی به این مسئله پی برده است.

وی راه مقابله با این جنگ دشمن را صبر و مقاومت مردم خواند و گفت: صبر و مقاومت مردم بالاترین سرمایه جمهوری اسلامی است و نباید گذاشت گسل‌های اقتصادی و اجتماعی بیشتر شود و به مشکلات بیشتر دامن زد که مسئولین با همکاری مردم باید بصورت جهادی مشکلات را برطرف کنند و مسئولین پاسخگو مردم باشند و خود را مسئول بدانند تا در جنگ هیبریدی پیروز باشیم.

مصباح خاطرنشان کرد:حرکت ما رو به جلو است با وجود مشکلات و ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها اما درعین حال با وجود بعضی از مشکلات حرکتی با عزت و روبه جلو داریم که حتی این حرکت را می‌توان با پیشرفت در عرصه های مختلف در دورترین نقاط کشور مشاهده کرد.

خطیب جمعه بهار گفت:الحاق ناوشکن دیلمان با تجهیزات پیشرفته و تاکتیک پذیری بالا به ناوگان نیروی دریایی در خزر باعث افزایش قدرت دریایی ایران شده است.

وی در موردپیامدها و بازتاب های جنگ غزه در دنیا گفت: جنگ غزه پیامدهای متعددی در جهان داشته که فاصله و شکاف مردم کشورهای اروپایی و غربی با دولت مردان خود، و شکاف در بین خود دولتمردان غربی داشته است که متزلزل شدن ناتو از مصادیق آن است و بزودی این پیمان نظامی از هم پاشیده خواهد شد.

مصباح خاطرنشان کرد:به خود اسرائیل هم ضرباتی وارد شده است که هزینه‌های سرسام آوری برای رژیم صهیونسیتی داشته است که معادل ۷ و نیم میلیارد دلار تا کنون متحمل خسارت اقتصادی شده است و مهاجرت معکوس در اسرائیل هم از ضربات دیگر به رژیم صهیونسیتی است.

مصباح به روز مجلس اشاره کرد و گفت: دههم آذر سالروز شهادت شهید مدرس شخصیتی بی نظیر و صدایی رسا است که با تمام تهدیدات هیچوقت عقب نشینی نکرد.

وی با اشاره به این‌که مجلس جمهوری اسلامی نماینده انقلابی در تراز شهید مدرس را می‌خواهد گفت:اگر نماینده همانند شهید مدرس باشد آن مجلس اسلامی است چرا که هیچ تطمیع و فریبکاری و تهدید در راه مدرس هیچ خللی ایجاد نکرد.

مصباح با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت:مجلس شورای اسلامی حساس ترین و موثر ترین نهاد جمهوری اسلامی ایران است که اگر نماینده ای که علاقه ای به انقلاب نداشته باشد و وارد مجلس شود بدرد نمی‌خوردو اگر نماینده ای قبل از ورود به مجلس خود را وام دار احزاب و گروه‌هایی کرده باشد بدرد مجلس نمی‌خورد، همچنین اگر ازطرف  احزابی که سواد و و دلسوز کشور نباشد راهی مجلس شودبدرد نمی‌خورد.

امام جمعه بهار با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت:حکومت میرزا کوچک خان جنگلی که سالروز شهادت او نیز نزدیک است یک واحد کوچک از نظام اسلامی است و قیام میرزا کوچک خان یک قیام ایرانی و اسلامی تمام عیار بود.

وی گفت:۱۶آذر ماه روز دانشجو است و دانشجو  بالاترین سرمایه نظام و انقلاب است .

مصباح خاطرنشان کرد:روز جهانی معلولین است و فضا برای معلولین باید در شهر ما فراهم شود.

وی در پایان گفت:متأسفانه شاهد برخی از حرکت ها در فضای مجازی هستیم که بدنبال نا امیدی در فضای مجازی است که باید از این حرکت پرهیز شود و به‌دنبال جذب و مشارکت حداکثری بود.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما