18. دى 1402 - 8:55   |   کد مطلب: 42332
سید حسین حسینی رئيس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بهار
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بهار؛
بنیاد علمی آیت الله بهاری تأسیس خواهد شد
در حال پیگیری تأسیس بنیاد علمی آیت الله بهاری(ره) و همچنین برگزاری کنگره این عالم ربانی هستیم که اگر بتوانیم بنیاد علمی آیت الله بهاری را تأسیس نماییم، کمک شایانی به ترویج فرهنگ در سطح شهرستان خواهد بود.

به گزارش بهارانه؛سید حسین حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بهارانه به تشریح برنامه‌ها و عملکردهای خود پرداخت و گفت: از تاریخ 15 مرداد ماه با ابلاغ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سرپرستی و از اول دی‌ماه به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار منصوب شدم و در این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی را پیگیری نمودیم.    
 
وی در مورد اهم برنامه‌های خود از شروع فعالیتش نام برد و گفت: رونمایی از کتاب حقوق اسرای جنگی در اسلام و حقوق بشر نوشته دکتر علی محبی و رونمایی از کتاب دیوان عاشیق رضا بهاری در محل فرمانداری بهار با همکاری اداره کتابخانه‌های شهرستان بهار، از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان در مرداد ماه امسال بود.
حسینی از دیدار با سه خانواده شهید در روستای سیمین با حضور فرماندار محترم شهرستان با تکریم خانواده‌های شهدا گفت: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است، سپس در ادامه فعالیت خود از برگزاری آزمون خوشنویسی در شهریورماه گذشته خبر داد و همچنین بیان داشت: اجرای تئاتر در هفته دفاع مقدس به کارگردانی احمد قاسملو و اجرای تئاتر به‌مناسبت سالگرد شهادت سید میلاد مصطفوی در مهر ماه جزو اقدامات ما بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار از برگزاری مراسم اجرای موسیقی سنتی به سرپرستی حسین رضا زارعی در محل فرهنگسرای آیت الله بهاری خبرداد و تصریح کرد: برگزاری جلسه با اعضای انجمن موسیقی شهرستان و شرکت در همایش شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان بود، که همایش شب‌های موسیقی نیز در بهار برگزار خواهد شد.
حسینی از برگزاری پنج جلسه شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان در مدت تصدی سمتش گفت: برگزاری پنج جلسه شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان به تفکیک چهار جلسه در بهار، و یک جلسه در لالجین اقدام نموده ایم. و همچنین نشست با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان از اقدامات چند ماه گذشته بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهار به برگزاری عصر شعر غزه با همکاری بسیج هنرمندان در کانون میعاد بهار اشاره نمود و سپس در مورد مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر سلیم سلیمی موید گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم سلیم سلیمی موید یکی از نویسندگان کتاب فاخر فرهنگ شفاهی بهار در آذر ماه با همکاری اداره کتابخانه ها و کانون کهن میراث و انجمن اسلامی فرهنگ و توسعه شهرستان بهار یکی دیگر از فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بود.
وی برگزاری جلسه دیدار با اعضای خوشنویسان شهرستان بهار با موضوع بررسی مسائل و مشکلات آنها در دی‌ماه سال جاری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار و برگزاری میز خدمت در نماز جمعه در ۱۵ دی‌ماه را از اقدامات صورت گرفته خود نام برد.
حسینی در مورد برنامه‌های پیش‌رو و آینده خود نام برد و گفت: با هماهنگی امام جمعه محترم شهرستان در حال پیگیری تأسیس بنیاد علمی آیت الله بهاری(ره) و همچنین برگزاری کنگره این عالم ربانی هستیم که اگر بتوانیم بنیاد علمی آیت الله بهاری را تأسیس نماییم، کمک شایانی به ترویج فرهنگ در سطح شهرستان خواهد بود.
حسینی از همه مسئولین و افرادی که در اجرای برنامه‌های ذکر شده با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار همکاری نمودند تشکر کرد و گفت: از ادارات و خیرین محترمی که نهایت همکاری را در اجرای مراسمات با ما داشتند کمال تشکر را داریم و همچنین از زحمات و کمک‌های همه جانبه سردار طلایی نیک قدردانی می‌نمایم.
حسینی در پاسخ به نحوه فعالیت‌های رسانه‌ها در سطح شهرستان، با تشکر از رسانه‌هایی که اقدام به فعالیت با مجوز رسمی می‌نمایند گفت: به مسئولین رسانه های خبری و فعالان رسانه‌ای که مجوز فعالیت‌ ندارند پیشنهاد می‌دهیم که با مراجعه به درگاه اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی نسبت به اخذ مجوز فعالیت‌ اقدام نمایند.
وی از تخصیص اعتبارات عمرانی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع فرهنگی هنری آیت‌الله بهاری در سال جاری خبر داد و گفت: با اختصاص بودجه عمرانی، اقدام به راه‌اندازی هواساز سالن فرهنگسرای آیت‌الله بهاری نمودیم، همچنین بخشی از بودجه عمرانی به نوسازی تأسیسات لوله کشی فرسوده مجتمع اختصاص داده شده است که در مجموع بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است و همچنین تعویض کف‌پوش سالن اجتماعات شهید آوینی لالجین درحال پیگیری است تا به‌محض تخصیص اعتبار، این مکان نیز به کف‌پوش مناسب مجهز شود.
انتهای پیام/ع

دیدگاه شما