به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ بهدنبال اعتراض برخی شهروندان به نحوه نوبت دهی دستی خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار، خبرنگار واحد اجتماعی بهارانه به محل اعزام شد تا از نزدیک اعتراض مراجعین را بررسی کند.
فرهاد بختیاری مسئول امور اداری درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه» به تشریح مشکل بهوجود آمده در نوبت دهی خدمات دندانپزشکی گفت: اخلال در سیستم نوبتدهی تلفنی و نبود قطعه سخت افزاری مورد نیاز در بازار، موجب انجام نوبت دهی حضوری شده است که بهزودی نوبت دهی اینترنتی و یا پیامکی، جایگزین نوبتدهی حضوری میشود.
وی با بیان این مطلب که بسیاری از مردم با مشکلات بهداشت دهان و دندان مواجه هستند و عرضه خدمات رایگان و تحت پوشش بسیار کمتر از تقاضای بیماران است گفت: تعداد بالای متقاضیان استفاده از خدمات دندانپزشکی و پائین بودن تعداد خدمات، موجب ایجاد صفهای طولانی میشود که با ساماندهی سیستم نوبتدهی، همچنان مشکل اصلی، یعنی نرسیدن خدمات به همه متقاضیان برطرف نمیشود.
بختیاری بالا بودن هزینههای درمان دهان و دندان و نبود پزشک کافی در ارائه خدمات دولتی و تحت پوشش بیمه را نیز از علل اصلی بالا بودن تعداد مراجعین برشمرد و گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی بهار با یک دندانپزشک روزانه از ۶ الی هشت بیمار را پذیرش مینماید و این درحالی است که مراجعین روزانه به این درمانگاه چندین برابر تعداد پذیرش شوندگان است.
مسئول امور اداری درمانگاه تأمین اجتماعی بهار تصریح کرد: برگه ثبت نوبت معتبر، آن برگه ای است که ساعت ۷:۱۵ دقیقه صبح توسط کارمند اداره ثبت میشود و برگهای که در بیرون درمانگاه موجود است توسط خود مراجعین بهصورت دستی نصب شده است و برای ما قابل قبول نیست.
وی با بیان ارائه یکهزار خدمت دندانپزشکی به مراجعین از زمان شروع به فعالیت درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار گفت: با افتخار اعلام میکنم از زمان شروع به فعالیت درمانگاه تأمین اجتماعی بهار، یعنی در یکسال گذشته علیرغم مشکلاتی که در راهاندازی خدمات دندانپزشکی داشته و داریم، یکهزار خدمت دندانپزشکی به مراجعین خود ارائه نمودیم.
بختیاری تجهیزات پزشکی مورد استفاده در درمانگاه تأمین اجتماعی را از بهترین و جدیدترین تجهیزات این صنعت پزشکی عنوان کرد و گفت: تجهیزات مورد استفاده در خدمات دندانپزشکی این درمانگاه از بهترین و جدیدترین ابزار کاربردی در حوزه صنایع پزشکی هستند که در اختیار بیماران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته است.
مسئول امور اداری درمانگاه افزود: میزان رضایتمندی مراجعین و کسانی که از خدمات دندانپزشکی این درمانگاه استفاده کردهاند، در حد مطلوب است و بسیاری از مراجعین با پیامهای خود از انجام این خدمات تشکر نمودند.
وی با تشکر از دندانپزشک حاضر در درمانگاه تأمین اجتماعی بهار گفت: از دیگر پزشکان نیز درخواست داریم تا در حد توان برای کمک به نیازمندان به خدمات دندانپزشکی به کمک ما آمده و زمانی در در طول هفته برای این منظور اختصاص دهند تا افرادی که توان پرداخت هزینههای درمان دندان را ندارند، نیز از خدمات دندانپزشکی بهرمند شوند.
بختیاری در پایان از دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درخواست کرد تا بهمنظور کمک به درمان نیازمندان خدمات دندانپزشکی، جهت اعزام پزشک متخصص،همکاری نمایند.
پایان خبر/ع
دیدگاه شما