11. بهمن 1402 - 9:01   |   کد مطلب: 42389
صفر علی وزیری مداح انقلابی شهرستان بهار؛
مداح و مرشد انقلابی
صفرعلی وزیری مداح انقلابی و مرشد زورخانه پوریای ولی متولد ۱۳۴۳ و بازنشسته آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه سیاسی_مذهبیِ پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ صفرعلی وزیری مداح انقلابی و مرشد زورخانه پوریای‌ِولی در گفتگو با خبرنگارگروه سیاسی_مذهبی بهارانه گفت:  بنده متولد ۱۳۴۳ و بازنشسته آموزش و پرورش هستم.

وی شروع فعالیت‌های مذهبی و فعالیت‌های مداحی خود را این‌گونه توصیف کرد و گفت: از شروع تحصیل در مقطع ابتدایی با تشویق عموی خود، مرحوم رجب‌علی وزیری از مسئولین هیأت‌های مذهبی در قبل از انقلاب، توفیق داشتم همراه ایشان در هیأت‌های مختلف حضور پیدا کنم؛ و موجب شد که رفته رفته علاقه وافری به هیأت‌ها پیدا کرده و در این راه قدم بردارم.

وزیری با شوق خاصی به توصیف دوران کودکی خود در فضای مذهبی می‌پرداخت و گفت: توفیقی بود که خداوند نصیب من فرمودند و در ادامه فعالیت‌های مذهبی در مدرسه، فصول تابستان نیز در مسجد علی ابن ابی طالب، در کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه و فعالیت‌های فرهنگی، زیر بیرق اهل بیت علیهم السلام پرورش پیدا کردم؛ تا این‌که حدوداً در سال سوم یا چهارم ابتدایی، در مسابقات مذهبی مقام کسب کرده و از حوزه علمیه قم حدوداً ۴۰ جلد کتاب جایزه گرفتم که همین امر موجب شد با کتاب‌های مذهبی از جمله داستانِ راستان شهید مطهری و کتاب‌های مذهبی از این دست که جذاب و در عینِ حال در سطح ابتدایی بودند، آشنا بشوم.

این مداح اهل بیت از دوران نوجوانی خود نیز تعریف کرد و گفت: از ورود به فعالیت‌های مذهبیِ دوران کودکی  تا دوران راهنمایی و شرکت در فعالیت‌های قرآنی و مذهبی، کارهای متفاوت و بسیاری انجام گرفت که باید گفت: اولین گروه تواشیح را در بهار تشکیل دادیم که همان‌جا در همین زمان به مداحی علاقه‌مند شدم و به این عرصه پا نهادم.

وی این برهه از زندگی خود را از درخشان‌ترین فصل زندگی خود نامید و افزود: در این راه از اساتید بزرگی همچون؛ مرحوم حاج علی آقا اختری، مرحوم سید اکبر حسینی و بزرگان دیگر استفاده نمودم.

وزیری به فعالیتهای بعد از انقلاب خود پرداخت و گفت: حضور در انجمن‌های اسلامی مدارس و فعالیت‌های فرهنگی انقلاب از افتخارات دوران زندگی بنده است.

اولین گروه باستانی

صفرعلی وزیری یکی از افتخارات خود بعد از انقلاب را تلاش برای تأسیس اولین گروه ورزش باستانی به همراه چند تن از انقلابیون دیگر در سطح شهر بهار عنوان کرد و گفت: از پس از انقلاب تاکنون ورزش باستانی در بهار ادامه دارد و با افتخار، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی تماماً ایرانی را با قوت و الگو برداری از مَنِش و روش حضرت علی علیه السلام ادامه می‌دهیم.

مداح و رزمنده انقلابی بهاری و جانباز دفاع مقدس از حضور در جبهه های حق علیه باطل می‌گوید: از دیگر توفیقات الهی که شامل حال بنده شد، شرکت در عملیات‌های مختلف و دفاع مقدس بود که معتقدم و این‌چنین نیز هست، بهترین دوران عمر ما همان دورانی بود که در دفاع مقدس در خدمت بزرگواران و شهدای عزیز بودیم و وجود این بندگان صالح خداوند را درک کردیم و در این راه با عنایت حق به درجه جانبازی نائل آمدم.

وی به نسل جوان و نوجوان توصیه کرد و گفت: به جوانان می‌گویم، در دنیا و آخرت هرچه می‌خواهید در مکتب اهل بیت علیهم السلام یافت می‌شود و عاقبت بخیری هم در همین راه است و به عزیزانی که در راه اهل بیت قدم برداشتند، اولاً به ارزش و اعتبار مداحی و نوکریِ حسین علیه السلام باید واقف باشند، کسی تا ارزش این مقام را نداند نمی‌تواند حق را ادا کند.

وزیری با تأکید بر سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نیز وظیفه بزرگی را بر روی دوش مادحین اهل بیت در جنگ فرهنگی قرار داده‌اند که آن‌هم جهاد تبیین است و حداقل مقام مداحی، در نوحه خوانی است و مقام کامل آن تبیین و روشنگری چراییِ حرکت اهل بیت علیهم السلام است. که شهید مطهری می‌فرماید: اگر کسی روضه بخواند و اشاره به اهداف امام حسین نکند، در حق امام جفا نموده است. مهم اهداف امام حسین علیه السلام است و لازمه جهاد تبیین علم بیشتر و کافی است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما