14. بهمن 1402 - 9:49   |   کد مطلب: 42397
حسینی اخگر پیشکسوت انقلابی؛
مداحی حماسی و شورانگیز در روزهای انقلاب
ذاکر پیشکسوت اهل بیت در ادامه گفت: در ایام انقلاب نیز با مداحی‌های حماسی و شورانگیز در هیأت‌های بهاری در راه انقلاب مداحی می‌کردم.

به گزارش گروه مذهبی_سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ سیدمهدی حسینی اخگر مداح پیشکسوت انقلابی شهر بهار در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی_سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بهارانه گفت: سید مهدی حسینی اخگر هستم متولد ۱۳۴۴ شهر بهار که از دوران کودکی به علت صدای خوبی که داشتم توسط پدرم که در آن زمان مسئول هیأت مذهبی بود به مداحی تشویق شدم

ذاکر پیشکسوت اهل بیت در ادامه گفت: در ایام انقلاب نیز با مداحی‌های حماسی و شورانگیز در هیأت‌های بهاری در راه انقلاب مداحی می‌کردم.

مداح پیشکسوت انقلابی گفت: در ایام پس از انقلاب و جنگ تحمیلی، نوحه‌ها و شعرهای حماسی و مرثیه سرایی‌های دفاع مقدس از افتخارات اینجانب در سطح شهرستان است.

او می‌گوید: از سال 1366 که برای اولین بار در هیأت اباعبدالله الحسین علیه السلام شهر بهار شروع به نوحه خوانی کردم و تا کنون مفتخر به نوکری اهل بیت علیه السلام در کسوت مداح می‌باشم.

حسینی اخگر از تأثیر اهل بیت در زندگی خود می‌گفت: یکی از زیبایی های مرثیه سرایی اهل بیت علیهم السلام، برکت فراوان در زندگی انسان است که زندگی را پر از رزق و روزی حلال می‌نماید.

او معتقد است علت رزق و روزی و کمک امام حسین، علتی دارد که این‌چنین آن‌را ذکر می‌کند: از روزی که ذاکر اهل بیت شدم تا کنون برای نوحه خوانی امام حسین علیه السلام از هیچ‌کس یا هیچ هیأتی تقاضای مبلغ و یا تعیین هزینه نکردم و نوحه خوانی در مراسمات مختص اهل بیت علیهم السلام را با افتخار اجرا نمودم و هیچ‌گاه برای نوحه خوانی درخواست پول نکرده‌ام.

حسینی اخگر در ادامه از معنویت انقلاب و دفاع مقدس گفت: دوران جنگ تحمیلی و زندگانی امام خمینی(ره) دورانی بود با معنویت خاص خود، و یک ارتباط خاصی بین شهدا و امام راحل برقرار بود و این معنویت به کسانی که با آن‌ها در ارتباط بودند نیز منتقل می‌شد و مرثیه سرایی در آن زمان حال و هوای خاص خود را داشت.

مداح پیشکسوت اهل بیت ابراز امیدواری به آینده کرد و از خداوند متعال خواست که به‌زودی ظهور حضرت مهدی را ببیند و گفت: وقوع انقلاب اسلامی ایران در ایام محرم و صفر و تقدیم شهدای گران‌قدر به انقلاب، حس خاصی می‌داد، انگار که یک نور امیدوار کننده‌ای در ظلمت شب طاغوت طلوع کرد و امیدها را برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده نمود و امیدوارم هرچه زودتر انقلاب امام زمان را در دنیا شاهد باشیم.

حسینی اخگر در پایان توصیه ای به جوانان کرد و گفت: از جوانان و نوجوانان در خواست دارم که به پدرو مادر خود احترام بگذارند و به نوجوانانی که در مسیر نوکری اهل بیت قدم برداشتند تقاضا دارم بیشتر از محضر علما استفاده کنند و راه امام حسین را به مردم بیاموزند.پایان خبر

دیدگاه شما