20. بهمن 1402 - 18:08   |   کد مطلب: 42418
نمازجمعه امروز بهار؛
انقلاب ما امتداد لبیک به حسین است
حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نمازجمعه امروز ایام ۲۲ بهمن را ایام آزادگی و آزادی و ازبین برنده ظلمت خواند و گفت: انقلاب اسلامی در امتداد ندای لبیک به امام حسین علیه‌السلام است.

به گزارش گروه سياسی پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نمازجمعه امروز ایام ۲۲ بهمن را ایام آزادگی و آزادی و ازبین برنده ظلمت خواند و گفت: انقلاب اسلامی در امتداد ندای لبیک به امام حسین علیه‌السلام است.

وی در ادامه گفت: ما در مکتب حضرت اباعبدالله درس رشادت و شهادت گرفتیم و باید دانست که گمراهی و دنیا طلبی بزرگترین عامل سد راه انسان است که  غدغه اهل بیت علیهم السلام رسیدن انسان به خداوند است.

مصباح تصریح کرد: بزرگترین مشکل انسان و بنیادی‌ترین آن فراموش کردن خود حقیقی است و انقلاب است که انسان را متحول می‌نماید.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: انقلاب یعنی برگشتن و ایجاد تغییر در روند روزمره و عامل تحول که کار امام حسین علیه‌السلام هم همین مسئله و ایجاد انقلاب و بازگرداندن انسان به انسانیت خود است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هم در همین مسیر حرکت نمودند و با الگو گیری از امام حسین علیه‌السلام حرکتی را به‌وجود آورد که برای دنیا  و ابرقدرت‌ها شناخته شده نبود.

مصباح گفت: امام خمینی(ره) فرهنگی را برای اولین بار به‌وجود آورد که این بهره‌گیری از فرهنگ و سیاست امام حسین علیه‌السلام است که آموزه‌های اسلام ناب محمدی همان اسلام سیاسی و اجتماعی است و عنصر رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت فقیه شکل گرفته مکمل آن است.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به دوران طاغوت گفت: ایران، استقلال و عزت و ارزش نداشت که اگر آن‌چنان که در رژیم پهلوی پیش می‌رفت، الان کشوری بانام ایران وجود نداشت چراکه در دوره پهلوی بزرگترین استان پراز ذخایر نفت یعنی بحرین و آرارات و هیرمندو دشت نا امید از ایران جدا شدند که رژیم طاغوت دربرابر افغانستان نیز نتوانست مقاومت کند.

وی به استقلال طلبی و مقاومت مردم ایران در پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: تمام ابرقدرت‌ها در جنگ تحمیلی و پس از آن ایستادن و نتوانستند یک وجب از ایران را جدا کنند که حفظ تمامیت ارضی ار دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرستان بهار ایران را قدرت و هژمونی منطقه و تعیین کننده معادلات در منطقه خاورمیانه خواند و گفت: اگر مملکت ما پیشرفت و علم و تکنولوژی ندارد، پس چرا ۴۵ سال است آمریکا دست از سر ما برنمی‌دارد و
در عرصه‌های مختلف می‌گوید چیزی نداریم پس چرا دست از سر ما برنمی‌دارند و بودجه‌های سرسام‌آور برای براندازی نظام جمهوری اسلامی هزینه می‌کنند؟

وی علت این دشمنی را کوبیدن میخ بر هیمنه آمریکا و بر تابوت اسرائیل خواند و استکبار جهانی را نابود شدنی خواند و خاطرنشان کرد: این انقلاب توکل و باور بر مردم ما داده است که ما می‌توانیم و توانایی ایستادگی داریم که می‌توان بر شگفتی آفرینی در تحریم‌ها و  فرستادن ماهواره در فضا اشاره کرد که این توانایی بر ابرقدرت‌های بزرگ خوش نمی‌آید.

مصباح نیاز امروز جامعه و انقلاب را انتخابات و مشارکت و حضور پرشور و حداکثری در آن‌را خواند و تصریح کرد: تکلیف ما انقلابیون، دعوت همه آحاد جامعه به مشارکت در انتخابات است که این انقلاب نیاز به حمایت دارد تا مثل انقلاب پیامبر نشود که علی تنها بماند و بدانیم که عرصه انتخابات عرصه بزرگی است.

وی با اشاره به پیروزی بزرگ دستگاه اطلاعاتی ایران و ضربه بزرگ به موساد و اتفاقات جبهه مقاومت و شکست‌های پیاپی دشمن افزود: جبهه مقاومت پرشور ایستاده است و لازم است که بگوییم این انقلاب را شما مردم به‌وجود آورده‌اید و ما مسئولین نوکر و خادم شما هستیم و شما ولی‌نعمتان ما هستید.

خطیب جمعه شهرستان بهار افزود: به کاندیداهای انتخاباتی که اولا باید تشکر کرد که جای تقدیر دارد که مشارکت را بالا و شور و هیجان به آن می‌بخشند، تذکر می‌دهم، حواستان باشد که خطر بزرگ زیر سئوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با ذکر این‌که آفت و آسیب هست و باید بیان شده و برطرف شود گفت: شما کاندیداهای انتخاباتی باید برنامه بدهید نه این‌که نظام را زیر سئوال ببرید.

مصباح با هشدار به مسئولینی که با کاندیداهای انتخاباتی همراهی می‌نمایند گفت: مسئول طبق قانون، بایستی بی‌طرف باشد و حرف مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار دهد که اگر مسئول نمی‌تواند قانون را اجرا نماید، صلاحیت ندارد و بهتر است برود خانه و مسئولیت را رها کند.
انتهای خبر/ع

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما