4. اسفند 1402 - 15:26   |   کد مطلب: 42494
خطیب جمعه موقت شهرستان بهار؛
برای هر کُرسی بیش از ۷۰شهید پَرپَر شدن
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کرمی امام جمعه موقت شهرستان بهار، ظهر امروز در مصلی این شهر نماز جمعه را اقامه نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کرمی امام جمعه موقت شهرستان بهار، ظهر امروز در مصلی این شهر نماز جمعه را اقامه نمود.

وی از اهمیت انتخابات مجلس گفت و افزود: برای هر کرسی مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران بیشتر از ۷۰ شهید، پرپر شدن و مسئولین باید هر روز این‌را بر خود متذکر شوند.

کرمی از همه کسانی که در انتخابات مجلس کاندیدا شدن تشکر کرده و تصریح کرد: از همه کاندیداها ممنونیم، اما حضرت امام خمینی فرمودند: فرد اصلح باید به مجلس برود

خطیب جمعه امروز شهرستان بهار به شاخصه های نماینده از نگاه رهبری پرداخت و به چند نمونه از شاخصه‌ها اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس باید قوی و کارآمد برای مدیریت کشور باشد، و توان مدیریت و تسلط بر امور را داشته باشد.

وی دومین شاخصه نماینده را تفکر و تعقل خواند و افزود: نماینده مردم باید دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل باشد تا هرجایی که دید مسیر و جریان غلطی است، برای اصلاح آن شجاع باشد و به مشکلات اقتصادی اشراف داشته و به قوانین مسلط باشد.

کرمی سومین شاخصه نماینده مردم از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی را خستگی‌ناپذیری خواند و گفت: نماینده مردم باید خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی باشد که شبانه روز برای مردم حرکت نماید تا مشکلات، به‌دست مجلس توانمند و انقلابی برطرف شود.

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار از عدالت در چهارمین شاخصه نماینده عنوان کرد و افزود: نماینده باید اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی باشد که مردم سختی های اقتصادی را تحمل می‌کنند اما بی عدالتی را قبول نکرده و تحمل نمی‌کنند.

وی در پنجمین شاخصه عنوان کرد: از شاخصه های نماینده باید دوری کردن از منفعت‌های شخصی و حزبی باشد و کاندیدای انتخابات وقتی هزینه های گزاف در انتخابات می‌کند، باید منافع شخصی و حزبی عده‌ای را برآورد کند که این در شأن نماینده مردم نیست.

کرمی پرهیز از بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها را از دیگر شاخصه های نماینده و کاندیداها خواند و تصریح کرد: باید از بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها در ایام انتخابات و پس از آن به‌شدت پرهیز کرد و کاندیداها اخلاق را سرلوحه کار خود را قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مردم باید شجاع و مقاوم در برابر دشمن و امانت‌دار باشد و نماینده باید از جنس مردم بوده و سختی‌ها و مشکلات مردم را درک نماید. 

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار به ذکر چند شاخصه نماینده از زبان رهبری بسنده کرد و در ادامه خطبه خود مردم را مورد خطاب قرار داده و گفت: باید حواسمان به خناسان داخلی و خارجی باشد، وزیر اسرائیل طرح هزار ضربه چاقو را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که وجود اختلاس ها و گماردن نیروهای ناکارآمد، ازجمله آن‌ها است.

کرمی با تأکید بر ذکر این نکته که از اقتصاد و مشکلات گله مند هستیم اما برای کشورمان می‌آییم گفت: کاندیداها سیاه نمایی نکنند و از نظام بجای انتقاد انتقام نگیرند و به بیان نقاط قوت و برنامه‌های خود بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مخاطب من کسانی هستند که تصمیم گرفتن رأی ندهند، و به آن‌ها میگویم؛ بر تاریکی نیفزاید و در تاریکی‌ها شمع روشن کنید که
رهبر انقلاب فرمودند: اگر نظام را قبول ندارید، ایران را که دوست دارید، پس برای ایران در انتخابات شرکت کنید.

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار در پایان مردم را به شرکت در جهاد تبیین تشویق نمود و افزود: به کسانی که مردد هستند و یا قصد ندارن رأی بدهند کمک کنیم تا انتخابات پرشور و با شکوهی داشته باشیم.

انتهای خبر/ع

دیدگاه شما