30. ارديبهشت 1403 - 8:54   |   کد مطلب: 43022
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار؛
رویداد مهم امتحانات نهایی
حسین فیض اللهی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: رویداد مهمی از امسال در آموزش و پرورش انجام می‌شود و آن امتحانات نهایی سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ حسین فیض اللهی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: رویداد مهمی از امسال در آموزش و پرورش انجام می‌شود و آن امتحانات نهایی سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم است.

وی این حرکت را در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین و تحول به جایگاه درس و معلم و کتاب با ابلاغ شورای انقلاب فرهنگی، تأثیر نمرات امتحانات نهایی این سه مقطع در آزمون سراسری در امسال ۵۰ درصد خواهد بود و در سال بعد ۶۰ درصد خواهد شد.

فیض اللهی تصریح کرد: در این راستا آمادگی کامل داریم که امتحانات نهایی را با قوت تمام و سلامت کامل برگزار نماییم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار در ادامه به تشریح حوزه‌های امتحانات نهایی پرداخت و گفت: در شهرستان بهار ۴ حوزه امتحانات نهایی پذیرای مقطع متوسطه دوم می‌باشند که در بهار دو حوزه و صالح آباد نیز دو حوزه برادر و خواهر را داریم.

فیض اللهی در ادامه به دانش آموزان و خانواده‌های آنان توصیه به آرامش و دوری از اضطراب نمود و گفت: به خانواده‌های محترم و دانش آموزان توصیه می‌نماییم هیچ نگرانی و اضطرابی از برگزاری آزمون‌ها نداشته باشند و دانش آموزان محل آزمون را شناسایی کرده و در ساعت مقرر به ۶:۳۰ دقیقه صبح می‌باشد در محل حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم تا شرایط را برای مطالعه دقیق دانش آموزان و آرامش آنان در منزل فراهم نمایند.

فیض اللهی تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری را مهم دانست و گفت: سوابق تحصیلی این سه مقطع تأثیر مستقیم بر آزمون سراسری خواهد داشت و دانش آموزان باید تمام دقت و تلاش خود را به‌کار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار در پایان به آمار و ارقام شرکت کنندگان اشاره کرد و افزود: امسال بیش از هزار و ۴۰۰ نفر در آزمون شرکت خواهند کرد و ۱۲۰ نفر هم به‌عنوان عوامل اجرایی در حوزه‌های امتحان نهایی مشغول به خدمت رسانی می‌باشند.

پایان خبر/ع

دیدگاه شما