آخرین اخبار

1. خرداد 1403 - 23:49   |   کد مطلب: 43040
امام جمعه شهرستان بهار؛
دختر مایه برکت است
مصباح: دختر را مایه برکت خانواده، گوهر عالم هستی، زیباترین ترنم محبت و تاج سر پدر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری تحلیلی بهارانه؛ با تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به بانوان ایران، دختر را مایه برکت خانواده، گوهر عالم هستی، زیباترین ترنم محبت و تاج سر پدر عنوان کرد و افزود: شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها یک شخصیت بارز در تمام ابعاد و اضلاع است و یک دختر در تمام ابعاد انسانیت و عمل به فرامین الهی و با دانش و بصیرت و بینش می‌باشد.

وی در معرفی شخصیت بزرگ حضرت معصومه سلام الله علیها در بندگی خداوند گفت: در بحث بندگی و عبادت ذات اقدس باریتعالی، حضرت معصومه سلام الله علیها کامله است که هم کُفوی ندارد و به‌خاطر همان در طول زندگی خود تنها بود و تنها زیست و تنها از دنیا رفت.

مصباح به بیان نکته‌ای از زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها پرداخت و افزود: ما در زیارت‌نامه ایشان طلب توفیق همراهی ایشان در بهشت را می‌نماییم که یعنی آن‌چه که در زیارتنامه این بانوی مکرمه و مجلل است که عصمت در تمام ابعاد را دارد طلب می‌کنیم که حضرت در بهشت ما را همراهی کند.

امام جمعه شهرستان بهار اهمیت طلب همراهی در بهشت را مطالبه برگرفته از قرآن برشمرد و تصریح کرد: این مطالبه در قرآن کریم مطرح می‌شود که قرآن رستگاری را در رسیدن به بهشت معرفی می‌کند که می‌گوید؛ آنان که از آتش دوزخ دور شدند و به بهشت وارد شدند رستگار شدند.

وی در ادامه رسیدن به بهشت را که رستگاری است را بالاترین مزد مومنان عنوان کرد و با اشاره به دعای امام حسین علیه السلام در دعای عرفه گفت: امام حسین علیه السلام نیز در دعای عرفه با حالت تضرّع از خداوند بهشت را طلب می‌کند و وقتی زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام الله علیها را می‌خوانیم یعنی تمام مواهب بهشتی در توفیق زیارت ایشان است که از حضرت شفاعت را نیز طلب می‌کنیم.

مصباح با اشاره به شخصیت آیت الله بروجردی خاطرنشان کرد: آیت الله بروجردی که شخصیت بزرگی در جهان اسلام بود وصیت کرد که او را در ورودی زیارتگاه حضرت معصومه سلام الله علیها دفن کنند تا در محل عبور و مرور زائران دفن شده باشد؛ چرا که همیشه تأکید داشت من هر آن‌چه که دارم از حضرت معصومه سلام الله علیها است.

امام جمعه شهرستان بهار جایگاه تکریم دختر در اسلام را بسیار مهم برشمرد و گفت: دختران گفتمان دین و معنویت در اسلام هستند و اسلام ناب محمدی مأموریت ذاتی و مقدس حفاظت از این گوهر گران‌بها را دارد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای اهداف اسلام تکریم دختر و در رسیدن جایگاه بانوان و تکریم زن است که یک کار شعاری و سمبولیک نیست و تقویت کانون خانواده پاک و نسل پویا در تکریم جایگاه دختران است.

مصباح در پایان توجه اسلام به خانواده را که هسته اولیه آن عفت و تکریم دختران است را بسیار مهم برشمرد و گفت: اعتماد و اطمینان زن و شوهر در زندگی بزرگترین سرمایه است که این نگاه را گفتمان اسلام و نظام اسلامی دارا است.

پایان خبر/ع

دیدگاه شما