8. خرداد 1403 - 1:31   |   کد مطلب: 43089
حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در مراسم یادبود هفتمین شب شهادت شهید جمهور و شهدای خدمت در مسجد علی ابن ابیطالب گفت: درفلسفه وجودی انسان خداوند بالاترین ارزش را به انسان که دمیدن روح خودش در جسم انسان بود به او هدیه داد و پس از آن از همه سوال کرد که آیا من خدای شما هستم؟ و همه گفتند بله!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارانه؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در مراسم یادبود هفتمین شب شهادت شهید جمهور و شهدای خدمت در مسجد علی ابن ابیطالب گفت: درفلسفه وجودی انسان خداوند بالاترین ارزش را به انسان که دمیدن روح خودش در جسم انسان بود به او هدیه داد و پس از آن از همه سوال کرد که آیا من خدای شما هستم؟ و همه گفتند بله! 

وی گفت: خداوند که ما را از رعشه وجودی خود خلق کرد در این دنیا قرار داد تا برگردیم به حقیقت خداوند که فلسفه وجودی عالم همین است. 

مصباح افزود: در آیات سوره احزاب به انسان تأکید شده است که الگو را خوب انتخاب کند و از او سرمشق بگیرد و آن عملی مورد قبول خداوند است که منطبق با ولی او باشد که به گفته رسول خدا آن‌کسی که کارش خالص‌تر و صاف‌تر باشد و شائبه در او نباشد مورد قبول است.

امام جمعه شهرستان بهار در ادامه گفت: مهم انجام کار خالصانه برای رضای خداوند است چرا که خداوند کفایت کننده همه شکلات و سختی‌ها است و در این عالم چیزی به جز خداوند اثرگذار نیست. 

وی در ادامه به بیان صفات خوب شهید جمهور اشاره کرد و افزود: آقای رئیسی مامور به وظیفه بود و تلاش خود را کرد و به وعده و عهد خود عمل کرد و خدا نیز به وعده خود عمل نمود و عزت را به او عنایت کرد. 

مصباح در ادامه خاطرنشان کرد: ویژگی شهید رئیسی مخلصانه کار کردن در دولت بود و مظلومیت او نیز از شهید بهشتی بالاتر بود و با وجود اطلاع کامل از پرونده بسیاری از مخالفین او، هیچگاه حتی در مناظرات انتخاباتی علی رغم شنیدن تهمت‌ها اقدام به افشای پرونده و بی‌اخلاقی ننمود.

امام جمعه شهرستان بهار ایمان شهید رئیسی را باعث عزت و تعظیم دولتمردان جهان به او دانست و گفت: سازمان ملل نیز به احترام رئیسی ایستاد و این یعنی به زانو درآمدن جهان در مقابل کسی که با ایمان خود همه را به احترام وادار نموده است. 

پایان خبر/ ع

دیدگاه شما