8. خرداد 1403 - 17:58   |   کد مطلب: 43093
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت،معدن و تجارت همدان از پیشتازی این استان در بین ادارات کل صنعت، معدن و تجارت در زمینه نظارت بر بازار روغن موتور و رتبه سوم کشور در این زمینه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارانه؛ مرتضی بیدآبادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نظارت بر بازار روغن موتور خودرو یکی از مطالبات مردم در حوزه ساماندهی بازار و از ضروریات حوزه تنظیم بازار به شمار می رود،افزود: این موفقیت بر اساس اطلاعات و آمار ثبت شده در سامانه سیمبا و در زمینه نظارت بر بازار انواع روغن موتورهای بنزینی و دیزلی، مواد شیمیایی و برخورد با تخلفات صنفی و تعزیری و رسیدگی به شکایات مردمی کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت مربوط به ارزیابی عملکرد اداره کل صمت استان همدان در سال ۱۴۰۲ است که به تازگی اعلام شد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی(سیمبا) برای بالا بردن سرعت عمل رسیدگی به پرونده‌های تخلف صنفی فعال شده‌ است.

بیدآبادی تصریح کرد: این سامانه روند رسیدگی به تخلف و صدور حکم را تحت نظارت قرار می‌دهد و همچنین موجب تقویت کنترل و سرعت در انجام ماموریت‌های بازرسان وزارت صمت می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت همدان همچنین اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال گذشته یک هزار و ۶۴۷ فقره پرونده تخلف در کشور تشکیل شد که همدان در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد.

بیدآبادی افزود: این تخلفات در زمینه احتکار، اختفا و امتناع از عرضه و عدم اعلام موجودی کالا است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۱۵ فقره بازرسی در استان انجام شد که با رشد ۱۰ درصدی مواجه بود و با برنامه ریزی صورت گرفته سعی کردیم بیشتر اقلام موجود در بازار و رسته های صنفی مورد بازرسی قرار گیرد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان افزود: تعداد پرونده های تشکیل شده درخصوص قاچاق کالا در سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشت به طوری که در این خصوص ۲۲۷ فقره تخلف کشف و منجر به تشکیل پرونده شد.

دیدگاه شما