19. خرداد 1403 - 18:47   |   کد مطلب: 43186
خطیب جمعه شهرستان بهار در ادامه به ابعاد دیگر شخصیتی مرحوم طه محمدی پرداخت و گفت: آیت الله طه محمدی در عین جامعیت علمی و ابعاد مطالعاتی هیچ‌جایی را برای دعوت رد نمی‌کرد و شأنیت برای او شأنیت تکلیف و وظیفه بود که بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بهارانه ضمن عرض تسلیت رحلت عالم پارسا و مجاهد خستگی‌ناپذیر، حضرت آیت الله غیاث الدین طه محمدی شخصیت ایشان را مُبلِّغ دین و شریعت معرفی نمود و گفت: مرحوم آیت الله طه محمدی عمر شریفش را در راستای اعتلای انقلاب اسلامی و کلمه توحید صرف نمود و رسالت اصلی خود را در راستای مَشی طلبه‌گری انجام داد. 

امام جمعه شهرستان بهار در تشریح شخصیت آیت الله طه محمدی گفت: مرحوم آیت الله طه محمدی به‌عنوان شخصیتی که در قم برای اهل علم شناخته شده بود، در ابواب مختلفی همچون؛ فقه و اصول، کلام و فلسفه و عرفان در قم سابقه تدریس داشت.
وی به اذعان تمام کسانی که ایشان را می‌شناختند به سرشناس بودن آیت الله طه محمدی در مباحث مختلف تأکید کرد و گفت: اهل فن و علما به برجستگی شخصیت علمی ایشان اذعان دارند. 
مصباح بُعد ساده زیستی آیت الله محمدی را یکی از نقاط برجسته زندگی آن عالم مرحوم عنوان کرد و افزود: حضرت آیت الله محمدی در عین حالی که عالم و فقیه و فیلسوف و عارف بودند، زندگی ایشان در حد زندگی طلبگی معمولی بود و این ساده زیستی بود که شخصیت ایشان را برجسته کرده بود، و تمام همّ و غمّ ایشان عمل به رسالت طلبگی بود.
خطیب جمعه شهرستان بهار در ادامه به ابعاد دیگر شخصیتی مرحوم طه محمدی پرداخت و گفت: آیت الله طه محمدی در عین جامعیت علمی و ابعاد مطالعاتی هیچ‌جایی را برای دعوت رد نمی‌کرد و شأنیت برای او شأنیت تکلیف و وظیفه بود که بتواند وظیفه خود را انجام دهد و مهم نبود که چه اتفاقی خواهد افتاد و تعریف و تمجید دیگران از او نیز اقتضای کار او در انجام وظایف نبود.
 امام جمعه سابق شهرستان فامنین در ادامه به فعالیت‌های آیت الله طه محمدی در دوران دفاع مقدس اشاره نمود و افزود: آیت الله طه محمدی در دوران دفاع مقدس و در پشت جبهه‌های جنگ در اعتلای نماز جمعه و حوزه‌های علمیه مخصوصاً حوزه علمیه فامنین تلاش نمود و در فامنین به تأسیس حوزه علمیه خواهران و برادران مجاهدت کرد.
مصباح کمک به طبقات ضعیف جامعه حضور در مجالس خدمت رسانی و دیدار با مردم را ز شاخصه‌های دیگر مرحوم آیت الله طه محمدی عنوان کرد و افزود: همیشه در تمام سخنرانی‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شد، یکی از ارکان جلسات بودند که تا آخر عمرشان نیز شاهد بودیم که دائماً در راه تبلیغ دین خدا بوده و هیچ مکانی را از وجود خویش مضایقه نمی‌نمود. 
وی در پایان هم‌نشینی با اهل بیت علیهم السلام را در آن دنیا برای روح ایشان از خداوند طلب نمود و به همه مردم انقلابی و قدرشناس استان همدان و به‌ویژه مردم شهرستان فامنین که یک شخصیت بزرگی را از دست دادند تسلیت گفت.
پایان خبر/ع

دیدگاه شما