21. خرداد 1403 - 11:34   |   کد مطلب: 43196
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در پیامی ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی و هفته ملی صنایع‌دستی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بهارانه»؛ به گزارش میراث‌آریا، در متن پیام، محسن معصوم علیزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان به مناسبت هفته صنایع‌دستی آمده است: صنایع‌دستی نمایانگر ذوق و هنر هر انسان و سرچشمه خلاقیت است که هنرمندان به واسطه آن اجسام سخت را به اثری زیبا تبدیل می‌کند.
استان کهن همدان از دیرباز تا کنون از مراکز مهم تولید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بوده و مردم هنردوست، با فرهنگ و تمدن ساز این دیار، همواره در این مسیر پیشرو بوده‌اند.
صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از گذشته تا به امروز در وجود مردم خونگرم خطه پایتخت تاریخ و تمدن وجود داشته و هر روز با نبوغ و پرورش استعدادها، رنگ و بویی تازه به خود گرفته که به واسطه آن، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال و ملایر بعنوان شهرجهانی مبلمان و منبت، تویسرکان شهرملی منبت گلریز و روستای داویجان بعنوان شهر ملی مرواربافی انتخاب شده است.
پایتخت تاریخ و تمدن، همدان، با سابقه دیرینه هنرصنعت صنایع‌دستی خود و همچنین به واسطه وجود هنرمندان خوش ذوقی که مایه افتخار این دیار هستند، توانسته با بروز و ظهور هنر و اصالت خود در تمامی عرصه‌ها در کشور و جهان، پرآوازه و خوشنام باشد.
امروزه صنایع‌دستی جدای از آنکه یکی از هنرهای سنتی محسوب می‌شود، نقش موثری در اشتغال‌زایی جوانان و خانواده‌ها داشته و کمک شایانی به بهبود معشیت مردم به ویژه در مناطق روستایی و حتی در بین بانوان داشته و رونق این هنر با رونق بخش گردشگری ارتباط موثری دارد.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی، از تلاش‌ها و زحمات تمامی هنرمندان، فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه که به هر نحو در زنده نگه داشتن هنرهای سنتی و اصیل کشور عزیزمان ایران، در تلاش هستند تشکر و قدردانی نموده و برای تمامی این عزیزان آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون را دارم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما