آخرین اخبار

30. مرداد 1403 - 0:18   |   کد مطلب: 43558
نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه با توجه به اقدامات آمریکایی ها و اروپایی، کشورمان درصدد احیای نگاه به شرق است گفت: تقویت مناسبات با شرق و همسایگان در اولویت سیاست خارجی کشورمان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارانه؛احد آزادیخواه در گفت و گو با خبرنکار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به رویکرد سیاست خارجه درخصوص نگاه به شرق گفت: پس از اتمام جنگ تحمیلی و فروپاشی شوروی سابق نگاه کشورمان به کشورهای شرقی تقویت شد.

نماینده مردم ملایردر مجلس شورای اسلامی در این زمینه، ادامه داد: نگاه به غرب و بهبود روابط با اروپا به صورت مقطعی در سیاست خارجی مطرح شد و کشورمان به سمت تنش زدایی رفت. به عنوان مثال مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک نمونه ای از آن به شمار می رود اما بدقولی های پیاپی باعث شد تغییر نگاه در سیاست خارجی کشورمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات آمریکایی ها و اروپایی، کشورمان درصدد احیای نگاه به شرق است لذا بهبود روابط با روسیه و چین و کشورهای شرق آسیا بیانگر تقویت نگاه به شرق در سیاست خارجی ایران است.

این نماینده  مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: به نظر می رسد کشورمان در گام بعدی باید به سمت تقویت روابط با همسایگان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برود که البته این سیاست در دولت شهید رییسی  آغاز شده و این مهم می تواند به افزایش تبادلات مرزی ایران کمک کند و تحریم ها خنثی سازی شود./

پایان پیام

دیدگاه شما