آخرین اخبار

30. مرداد 1403 - 8:29   |   کد مطلب: 43560
رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان:
اتحاد ادیان و مذاهب زیباترین تصویر اربعین است
رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان با بیان اینکه یکی از زیبایی‌های ایران اربعین کنار هم قرار گرفتن انسان‌ها و اتحاد آن‌ها است، گفت: ملیت‌های مختلف و حتی مردم با دین و مذهب متفاوت همچون شیعه، سنی، ارمنی و مسیحی در این پیاده‌روی بزرگ در کنار هم قرار می‌گیرند تا برای ظهور حضرت حجت(عج) آماده شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی<بهارانه>:سیدرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه ۱۷۰ موکب استان همدان در رفت و برگشت زائران اربعین حسینی آماده خدمت به آن‌ها هستند، گفت: موکب‌ها از ۲۰ مرداد ماه آغاز به کار کردند و تا ۱۰ شهریورماه خدمت به زائران ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در موکب‌ها سه وعده غذایی و میان وعده در کنار اسکان زائران در نظر گرفته شده است، افزود: برخی موکب‌ها نیز امداد خودرو و تعمیرگاه خودرو دارند و در موکب‌ها امداد پزشکی، اقدامات فرهنگی، اقامه نماز جماعت، پاسخ به شبهات و برگزاری مسابقات برای کودکان در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان با تأکید بر اینکه سامانه امداد زائر با شماره ۳۱۳۸_۰۸۱ پاسخگوی زائران از هر کجای ایران است، عنوان کرد: خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی با قدرت ادامه دارد و ۲۶ موکب استان همدان نیز در کربلا مستقر هستند و زائران با ارتباط با سامانه معرفی شده می‌توانند اطلاعات موکب‌ها را دریافت کنند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه فلسفه اربعین و شعار اصلی آن، از «اربعین تا ظهور» است، گفت: همه می‌دانیم که ظهور امام زمان(عج) از کنار خانه کعبه است و حضرت ولی‌عصر(عج) خود را اینگونه معرفی می‌کنند که فرزند کسی هستند که بین دو نهر آب با لب‌های تشنه به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین زمینه ظهور را فراهم می‌کند، تصریح کرد: درواقع این ایام و پیاده‌روی اربعین پازل سربازان و لشکریان حضرت ولی‌عصر(عج) را شکل می‌دهد.

رئیس ستاد مردمی اربعین و عتبات استان همدان خاطرنشان کرد: قرار است مردم پیاده روی اربعین را به عنوان رزمایشی که هرساله برگزار می‌شود تمرین کنند تا در کنار یکدیگر و یکصدا و متحد باشند.

موسوی در پایان با بیان اینکه یکی از زیبایی‌های این ایام کنار هم قرار گرفتن انسان‌ها و اتحاد آن‌ها است، گفت: ملیت‌های مختلف و حتی مردم با دین و مذهب متفاوت همچون شیعه، سنی، ارمنی و مسیحی در این پیاده‌روی بزرگ در کنار هم قرار می‌گیرند تا ید واحدی شوند برای ظهور حضرت حجت(عج).

انتهای پیام/ سع

دیدگاه شما