آخرین اخبار

8. شهريور 1403 - 22:53   |   کد مطلب: 43607
همدان- ایرنا- مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: عملیات اجرایی سالن مسافربری ایستگاه راه آهن همدان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان مهرماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»:به گزارش خبرنگار ایرنا، سید سعید ابراهیم‌نژاد روز پنجشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی استان همدان اظهار کرد: عملیات ساخت ایستگاه مسافربری راه‌آهن همدان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و در سالیان گذشته روند اجرای کار به کندی پیش می‌رفت که با پیگیری‌های مسوولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سرعت کار افزایش یافت و هم‌اینک در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی افزود: این پروژه به عنوان بزرگترین ایستگاه مسافربری راه‌آهن کشور هم‌اینک ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات محوطه سازی و تکمیل جاده دسترسی آن آغاز شده است.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مسوولیت ساخت این پروژه و جاده دسترسی آن را بر عهده دارد، تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال پیش از این برای اجرای پروژه به شرکت ساخت پرداخت شده بود و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای تکمیل پروژه به حساب پیمانکار واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ایستگاه راه‌آهن همدان به امکانات رفاهی و تجهیزات خدماتی مورد نیاز برای مسافران مجهز می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور افزود: هر روز یک رام قطار در مسیر دوسویه همدان-مشهد و روزهای جمعه و سه‌شنبه نیز یک رام قطار در مسیر دوسویه سنندج- همدان-تهران مسافران را جابه‌جا می‌کند.

به گزارش ایرنا، استان همدان با داشتن ۲ خط آهن جداگانه به عنوان شاهراه ریلی غرب کشور محسوب می‌شود.

 

 

دیدگاه شما