19. شهريور 1403 - 23:57   |   کد مطلب: 43657
یوسف شعبانی مدیر اداره کل تعاون,کار و رفاه اجتماعی استان همدان از اشتغال 1030 نفر در شهرستان بهار در قالب تعاونی‌ها خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ پیش از ظهر امروز فرماندار و مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به‌مناسبت هفته تعاون از دو واحد تعاونی در شهرستان بهار بازدید کردند.
یوسف شعبانی مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این بازدیدها گفت: ۱۳ تا ۲۱ شهریورماه هفته تعاون نام‌گذاری شده است.
وی افزود: در کل استان یک‌هزار۳۳۷ مجموعه تعاونی فعال وجود دارد که در شهرستان بهار ۱۰۰ واحد تعاونی فعال مشغول به کار هستند. 
وی واحد تعاونی کشتارگاه مرغ گوشت‌آوران و تولیدی کیف جوان را از واحدهای فعال تعاونی شهرستان برشمرد و گفت: باید سهم اقتصاد در بخش تعاون را در بخش اقتصاد دولتی و خصوصی افزایش دهیم. 
شعبانی تصریح کرد: در باب افزایش سهم بخش تعاونی‌ها ابزارهای حمایتی خوبی پیش‌بینی شده است که اولین ابزار ما بانک تخصصی توسعه تعاون برای ارتقاء تسهیلات بانکی به تعاونی‌ها است. 
مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان همدان میزان تخصیص تسهیلات بانک تخصصی به تعاونی‌ها را ۷۰ درصد تسهیلات کل عنوان کرد و گفت: با تخصیص ۷۰ درصد تسهیلات بانک تخصصی به تعاونی‌ها، ارتقاء و پیشرفت تعاونی‌ها بهتر خواهد شد. 
وی در ایجاد تعاونی‌های جدید در بخش تولید توزیع و خدمات تأکید کرد و افزود: از جمله افتخارات بخش تعاونی در استان همدان این است که بزرگترین واحدهای تعاون استان در بخش کارگری هستند و ما بزرگترین واحد تعاون منطقه را داریم. 
شعبانی تأثیرات تعاونی کشتار طیور گوشت‌آوران را در تنظیم بازار موثر عنوان کرد و افزود: این واحد تعاونی در تنظیم قیمت مرغ در بازار بسیار موثر بوده و به هفت استان صادرات مرغ دارد. 
مدیر اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: از ابزارهای حمایتی امسال چند کار استثنایی در سطح استان انجام شده است که بانک‌ها موظف هستند ۲۵ درصد کل تسهیلات بانک‌ها در استان را به بخش تعاونی اختصاص دهند.
شعبانی تلاش در برجسته کردن نقش تعاونی‌ها در استان همدان و شهرستان بهار را خوب عنوان کرد و افزود: برای اولین‌بار پس از ۱۹ دوره 
جشنواره تعاونی‌ها امسال با حضور استاندار همدان از تعاونی‌های نمونه استان تجلیل به‌عمل آمد و ۱۵ تعاونی از استان به بخش ملی راه یافتند.
وی افزود: بخش تعاونی‌ها در شهرستان توانستند برای یک هزار و ۳۰ نفر اشتغال‌زایی کنند.
پایان خبر/ع

دیدگاه شما