آخرین اخبار

15. مهر 1403 - 19:38   |   کد مطلب: 43712
به‌مناسبت هفته فراجا؛
نیروی انتظامی در کنار مردم
فرمانده انتظامی شهرستان بهار از اقدامات نیروی انتظامی بهار در نماز جمعه سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ علی‌حسن حیدری‌جو فرمانده انتظامی شهرستان بهار در نماز جمعه ۱۳ مهرماه ضمن تبریک هفته فراجا یکی از اولویت‌های انتظامی شهرستان بهار را افزایش بصیرت کارکنان و توجه به رشد و تعالی کارکنان انتظامی و اخلاق‌مداری آنان عنوان کرد و گفت: توجه به اخلاق و مسائل دینی باعث کنترل رفتار و شناخت خداوند و بندگی اوست که توجه به خدا و شناخت او و ترس از خداوند علت عدم ارتکاب گناه است و سعی و تلاش ما در بین مردم بودن است و خودمان را از مردم جدا نمی‌دانیم، چراکه پلیس خادم و خدمت‌گزار مردم است.
وی در ادامه به اقدامات نیروی انتظامی شهرستان بهار اشاره کرد و افزود: در۶ ماه گذشته تعداد ۷ هزار و ۵۵۳ تماس مختلف با مرکز ۱۱۰ برقرار و رسیدگی شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۵۵ فقره عملیاتی و منجربه تشکیل پرونده و ارجاع به مقام قضایی و دادگاه صالحه شده است. 
فرمانده انتظامی شهرستان بهار به تشکیل پرونده در کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه گذشته تعداد ۳ هزار و ۳۴۶ فقره پرونده حضوری با مراجعه به کلانتری تشکیل و رسیدگی شده است. 
حیدری‌جو به آمار تصادفات در حوزه راهور اشاره کرد و گفت: در حوزه تصادفات درون شهری نسبت به سال قبل ۲۳ درصد کاهش و در تصادفات برون شهری ۳ درصد کاهش را شاهد بودیم که در این حوزه افزایش تصادفات فوتی را نیز نداشتیم. 
وی در ادامه به دستگیری اتباع بیگانه در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۴۰ نفر از اتباع بیگانه در سطح شهرستان دستگیر شده است و کارفرمایان باید توجه داشته باشند که حضور اتباع بیگانه ممنوع می‌باشد. 
فرمانده انتظامی شهرستان بهار استفاده از اتباع بیگانه را خطرناک عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقیقات، بیشتر این اتباع از نظامیان طالبان هستند که به‌کارگیری آنان نیز خطرناک است و در صورت مشاهده به‌شدت برخورد و کارفرما نیز به مقام قضایی ارجاع خواهد شد. 
حیدری از کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت خبر داد و افزود: در حوزه سرقت ۱۸۷ درصد افزایش کشف سرقت را داشتیم و در عین حال ۱۸ درصد وقوع سرقت کاهش داشته است. 
وی از افتتاح کمیسیون ماده ۵ تخلفات راهور در هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی کمیسیون ماده ۵ تخلفات راهور در سطح شهرستان افتتاح خواهد شد. 
فرمانده انتظامی شهرستان بهار در پایان از حضور در سطح مساجد و گزارش خدمات نیروی انتظامی در هفته جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که باید والدین دانش‌آموزان و نوجوانان به آن توجه خاص و ویژه داشته باشند، فضای مجازی است که باید گفت ۹۵ درصد از تخلفات در این فضا شکل گرفته و گریبان‌گیر فرزندان ما است که باید از آسیب‌های فضای مجازی فرزندان خود را حفظ نماییم. 
پایان خبر/ع

دیدگاه شما