آخرین اخبار

21. مهر 1403 - 10:06   |   کد مطلب: 43738
شهردار بهار درنشست هم‌اندیشی با فعالان اجتماعی از ابلاغ طرح تفصیلی شهربهار پس از 30 سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛جلسه هم‌اندیشی فعالان اجتماعی با شهردار بهار با تأخیر حضور شاهین فرجی‌فر شهردار بهار در جلسه آغاز شد. 

فرجی‌فر پس از دقایقی در جلسه حاضر شد و خود را حامل پیامی مسّرت‌بخش برای شهر بهار عنوان کرد و علّت تأخیر خود را نیز همین مورد برشمرد. 

 وی گفت: هم‌اکنون از استانداری همدان با طرح تفصیلی شهر بهار که از سال ۱۳۷۳ شهر بهار بدون طرح تفصیلی بود، این طرح اخذ شد در جلسه حاضر شدم که با افزایش محدوده شهری و بیشتر شدن دایره اقدامات شهرداری موجب افزایش ثروت در شهر بهار خواهد شد. 

فرجی‌فر در ادامه مشارکت مردم در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهر را نقطه عطف و امیدوار کننده فرهنگ شهرنشینی مردم بهار عنوان کرد و گفت: یکی از کارهای ما در شروع کار تعریف بودجه مردم محور بود که توانستیم این بودجه را چندین برابر نسبت به‌روال عادی افزایش دهیم که این‌کار جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نبود. 

شهردار بهار کلیه پروژه‌های عمرانی شهر بهار را مردم‌محور عنوان کرد و افزود: امروز ما از ابتدای ورودی شهر بهار از بلوار کشاورز پروژه‌های عمرانی را شروع کردیم و موضوع مباحث فنی و طرح تفصیلی بازنگری شد و طرح تفصیلی که از ۳۰ سال پیش به‌خاطر تداخل حریم سیاسی انجام نمی‌شد امروز تأیید و أخذ شد. 

وی طرح تفصیلی شهر را باعث تولید ثروت و درآمد پایدار دانست و گفت: از میزان ۵ هکتار مساحت زمین تجاری در شهر بهار این مقدار به ۱۳ هکتار افزایش یافته است. 

فرجی‌فر در ادامه به ابطال ۴۶ سند از اسناد جزیره شادی به‌نفع شهرداری خبر داد و گفت: دادگاه به‌نفع شهرداری رأی خود را صادر کرده است و متصرف باید سریعاً پس از ابلاغ رأی، محل جزیره شادی را تخلیه کند و اُجرت‌المثل ایام تصرف را نیز به شهرداری بپردازد.

شهردار بهار به وضعیت بلوار شهید بهشتی معروف به سی‌متری و هدایت آب‌های سطحی آن و آسفالت بلوار اشاره کرد و گفت: ساماندهی بلوار شهید بهشتی پس از سال‌ها، یکی از اقدامات مهم شهرداری است که موضوع هدایت آب‌های سطحی، پیاده روسازی و آسفالت معابر اصلی در حال انجام است.

وی افزود: از محل میدان آزادگان تا میدان شهدا پیاده‌رو، معابر و وسط بلوار وضعیت خوبی نداشته و با سرعت در حال ساخت چهارباغ در این حدفاصله از شهر با بهترین مصالح هستیم. 

فرجی‌فر خاطرنشان کرد: آسفالت معابر فرعی انجام شده است و دیگر برای معابر فرعی آسفالت نخواهیم داشت و برنامه بعدی شهرداری آسفالت معابر اصلی شهر مخصوصاً خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی(ره) است. 

شهردار بهار احداث کنارگذر شهر بهار برای جلوگیری از ورود کامیون به‌داخل شهر را از پروژه‌های سال آینده شهرداری عنوان کرد و گفت: کمربندی و کنارگذار بهار در سال آینده با قدرت انجام خواهد شد و مصوبه اولین مجتمع تجاری شهر بهار أخذ شده است و اولین مجتمع مسکونی به‌صورت تجمعی در شهر برای مسکن ارزان قیمت با توافقات انجام شده ساخته خواهد شد.

وی همکاری شهرداری و شورای شهر را در زمینه تأمین زمین نهضت ملی مسکن تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: با کمک شهرداری و شورای شهر بود که زمین نهضت ملی مسکن علی‌رغم مشکلات فراوان و عدم صدور مجوز برای تأمین زمین توسط ادارات ذیربط، زمین‌های آن برای نهضت ملی مسکن آماده شد و الحاق این زمین‌ها به محدوده طرح جامع شهری انجام شد. 

فرجی‌فر تغییر کاربری بخشی از زمین‌های بلوار بسیج برای صدور مجوز زمین مسکونی برای متعادل سازی قیمت مسکن در شهر را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و گفت: شهرداری آماده توافق با سرمایه‌گذاران در این زمینه است تا بتوانیم برای متعادل سازی قیمت مسکن در شهر بهار تلاش کنیم. 

وی تصریح کرد: زمینی از ذخایر شهرداری فروخته نشده مگر برای پروژه‌های عمرانی که بنده قول می‌دهم بیش از ۱۰ برابر زمینی را که در شروع کار تحویل گرفتم در پایان برای ذخیره شهرداری تحویل دهم.

شهردار بهار ایجاد فرهنگ‌سرا در پارک موضوعی را از اقدامات آینده شهرداری برشمرد.

در ادامه فعالان اجتماعی شهر بهار به بیان نقطه نظرات و سئوالات خود پرداختند.

پایان خبر/ع

دیدگاه شما