آخرین اخبار

28. مهر 1403 - 10:00   |   کد مطلب: 43761
رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان:
مراقب دستگاه اسکیمر در خریدهای روزانه باشید
رئیس پلیس فتا همدان گفت: برای جلوگیری از تخلفات سایبری شهروندان رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار فروشنده‌ها قرار ندهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»:محمدباقر زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با بیان اینکه یکی از جرائمی که ما با آن مواجه می‌شویم و در فضای حقیقی رخ می‌دهد کپی کارت‌های بانکی توسط دستگاه‌های اسکیمرها است، اظهار کرد: برخی مجرمین سایبری به عنوان فروشنده و دست‌فروش کالایی را با قیمت پایین در سطح شهر عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان با دیدن قیمت پایین کالا برای خرید از این دست‌فروش‌ها وسوسه می‌شوند، گفت: شهروندان کارت بانکی و رمز آن خود در اختیار فروشنده قرار می‌دهند و فروشنده در اولین فرصت با کپی کارت و داشتن رمز کارت بانکی خریدار را با خرید کالاهای گران‌قیمت مانند طلا خالی می‌کند.

رئیس پلیس فتا همدان با تأکید بر اینکه شهروندان هنگام خرید از فروشنده‌ها و یا در مسافرت دقت و از اماکن مطمعن خرید نمایند، عنوان کرد: شهروندان حتی‌الامکان رمز کارت را خودشان در دستگاه وارد کنند.

وی با تأکید بر اینکه کارت خرید از کارت پس‌انداز جدا باشد، ابراز کرد: در
کارت‌های خرید به اندازه مصرف هفتگی پول واریز نمایید.

زارعی با بیان اینکه شهروندان حتما پیامک کارت عابربانک خود را فعال نمایند، گفت: از شهروندان به طور دوره‌ای رمز کارت‌های خود را تغییر دهند به خصوص وقتی که از دست‌فروش‌ها خرید کرده‌اند و همچنین بالافاصله بعد از برگشت از مسافرت این کار ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند تخلفات سایبری را با فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند، خاطرنشان کرد: شهروندان در فضای مجازی هر فایلی و برنامه‌ای که مرجع فرستنده آن برای آن‌ها ناشناس است را نصب نکنند: نرم افزارها را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید و دانلو کنید؛ برای اتصال به اینترنت از فیلتر‌شکن استفاده نکنید چرا که برخی از آن‌ها بدافزار هستند.

انتهای خبر/حا

دیدگاه شما