آخرین اخبار

28. مهر 1403 - 18:09   |   کد مطلب: 43766
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مطرح کرد؛
اجرای طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت در همدان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»:سیدمحمد مشعریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» با بیان اینکه این روزها از فصل پاییز زمان مناسبی برای درخت‌کاری است، اظهار کرد: پروژه منابع طبیعی بر اساس یک زمان‌بندی و در زمان خود باید انجام شود پاییز با توجه به اینکه بارش‌های پاییزی را داریم زمین و عرصه بستر مناسبی برای بذرکاری است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه روز ۱۵ اسفند یک روز نمادین است و همه مردم و مسئولین در این روز درخت‌کاری را انجام می‌دهند، گفت: درختکاری مختص به یک روز نیست و از زمانی که درختان خزان می‌کنند درخت‌کاری و حتی هر زمان که عرصه‌های منابع طبیعی آمادگی کاشت بذر را داشته باشند بذرکاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بذرکاری و نهال‌کاری در برنامه اصلی داریم اما عمده‌پروژه‌ای که همزمان با سراسر کشور اجرا می‌کنیم طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت است، تصریح کرد: این طرح با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی طی ۴ سال اجرا می‌شود.

مشعریان با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۱۴۰۲ در کشور شروع شده‌است، ابراز کرد: در طی این ۴ سال یک میلیارد درخت با اهداف مختلف در کشور کاشته می‌شود که در استان همدان سالی ۳ میلیون اسله نهال با مشارکت مردم کاشته خواهد‌ شد.

وی با تأکید بر اینکه در طی این ۴ سال ۱۲ میلیون اسله درخت در استان همدان کاشته خواهد شد، بیان کرد: در این طرح مردم در زمان تولید، کاشت و نگهداری باید در کنار مسئولین حضور داشته باشند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه گروه‌های مختلف مردمی از جمله دانش‌آموزان، جوانان هلال‌اهمر، بسیج سازندگی و غیره در این طرح مشارکت دارند، مطرح کرد: اجرای این طرح در سال گذشته تجربه خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه در فصلی هستیم که امسال این طرح برای سال دوم در استان همدان اجرا می‌شود و برگزاری پویش‌های مختلف از جمله برنامه‌های این طرح می‌باشد، عنوان کرد: پویش درخت مهربانی همزمان با آغاز سال‌تحصیلی و با مشارکت مسئولین و دانش‌آموزان اجرا شد.

مشعریان با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح به دنبال تولید نهال توسط گروه‌های مردمی به خصوص دانش‌آموزان هستیم، گفت: مباحث عمومی منابع طبیعی و تولید نهال و درخت‌کاری به دانش‌آموزان آموزش داده‌ایم ‌و مهمترین هدف آشنا شدن دانش‌آموزان با منابع‌ طبیعی و درختکاری آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه اشاعه فرهنگ درختکاری و درخت‌داری بین دانش‌آموزان به عنوان اصول درست زندگی کردن از اهداف سازمانی ما می‌باشد، ابراز کرد: اجرای این طرح‌ها کافی نیست و با گسترش طرح کاشت یک میلیارد درخت در بین اقشار مختلف می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

انتهای خبر/ حا

دیدگاه شما