آخرین اخبار

2. آبان 1403 - 0:27   |   کد مطلب: 43778
امام چمعه درستاد عملیات فاطمیه؛
تقویت معنویت با مجالس اهل بیت
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار حضور در مجالس اهل بیت علیهم‌السلام را موجب تقویت معنویت و غذای روح عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در جلسه ستاد عملیات فاطمیه شهرستان بهار گفت: کار خودجوش و خالصانه برای اهل بیت علیهم‌السلام و حضرت زهرا در ایام فاطمیه ارزش کار را بالا می‌برد. 

وی سیاه پوش کردن و نشر عزای فاطمی را در حفظ ظاهر و برپایی عزا مهم عنوان کرد و گفت: علاوه بر حفظ ظاهر استفاده و نصب روایات در مورد ارزش زن و ترویج شیوه زندگانی حضرت زهرا از وظایف مهم در برپایی عزای فاطمی است.

مصباح برپایی جلسات حدیث کساء و عزاداری ایام فاطمیه در حد یک جلسه در همه ادارات را به‌مدت کوتاه و محدود خوب عنوان کرد و گفت: برپایی چنین جلساتی در ادارات حداکثر به‌میزان همان یک جلسه در ترویج فرهنگ عزای فاطمی تأثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه شهرستان بهار نیاز انسان و روح انسان به غذای روح را ضروری دانست و گفت: بایستی روح انسان تغذیه شود تا جسم او نیز سالم بماند که این نیازمند تقویت معنویت در زندگی انسان است تا قلب از منجلاب‌های موجود در زندگی روزمره پاک شود، و این تقویت معنویت در مجالس اهل بیت نمایان است. 

وی تصریح کرد: به‌صورت خاص برخی از ارگان‌ها می‌توانند در حوزه معرفت افزایی و ترویج فرهنگ فاطمی تلاش کنند که کانون‌ها و ارگان‌هایی که با کودکان و نوجوانان بیشتر ارتباط دارند در این زمینه برای فعالیت میدان بیشتری دارند. 

امام جمعه شهرستان بهار در پایان هم افزایی مسئولان را در جهت برگزاری بهتر مراسمات ایام فاطمیه را لازم دانست.

پایان خبر/ع

دیدگاه شما