آخرین اخبار

3. آبان 1403 - 23:43   |   کد مطلب: 43781
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:
لالجین می‌تواند الگوی ایران و جهان باشد
صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از شهر جهانی لالجین، این شهر را داری ظرفیت الگو شدن در جهان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بهارانه»:سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن بازدید از شهر جهانی لالجین در نشست خبری با هنرمندان، تولید کنندگان و صادرکنندگان سفال و سرامیک شهر جهانی لالجین ضمن ابراز خرسندی از فرهنگ و تمدن استان همدان گفت: آن‌چه که در سراسر کشور به‌لحاظ تاریخی و تمدنی وجود دارد در استان همدان تجمیع شده است و وقتی از میراث کشور صحبت می‌کنیم تمام ادوار تمدنی در این جغرافیا قرار گرفتند و وقتی از گردشگری سخن به‌میان می‌آید انواع و اقسام جاذبه‌های گردشگری در استان همدان وجود دارد.

صالحی امیری در ادامه به بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های نهاوند، ملایر و کبودراهنگ پرداخت و در ادامه، حضور در شهر جهانی لالجین در شهرستان بهار را حیرت‌انگیز توصیف کرد و گفت: وقتی انسان در کنار مردم لالجین است در حیرت می‌ماند که چه بگوید از دیار کیمیاگران خاک، شهر هنرمندان کیمیاگر، شهر رنگ‌های زیبا، مردان و زنان سخت‌کوش و شهر رنگین‌کمان با برند جهانی. 

وی گفت: لالجین باید در جغرافیای ایران تکثیر شود و این ثمره هنر از خاک و آب است.

صالحی امیری تصریح کرد: هنرمندان شهر جهانی لالجین به خاک روح می‌دهند که این هنر هنرمندان، شایسته ثبت جهانی است که ما کمتر به این مورد پرداختیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: باید تصویر جدیدی از لالجین نمایش داد که مردم بدانند در این شهر چه هنرهایی خلق شده که انسان‌را به‌خود جذب می‌کند. 

صالحی امیری افزود: باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و فکر مطالبات مردم باشیم.

و مردم از ما حل مشکلات خود را می‌خواهند.

وی با اشاره بر نبود بیکاری در لالجین گفت: لالجین می‌تواند الگوی ایران و جهان باشد و باید باور داشت که صنایع دستی، صنعت و تولید نیست بلکه خلق یک هنر توسط هنرمند است. 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حل مسئله امنیت شغلی، رفع موانع صادراتی و انعکاس تصویر زیباتر از لالجین را مسائلی عنوان کرد که باید درصدد برآمد تا برطرف شود.

صالحی امیری تلاش بر شناساندن ظرفیت‌های بزرگ استان همدان به ایران و جهان را مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همت هنرمندان در آینده نزدیک تصویر زیباتری از شهر جهانی لالجین انعکاس دهیم. 

وی آموزش مستمر به جوانان برای استمرار این هنرْ صنعت را از اهداف مهم برشمرده گفت: باید تلاش کنیم برای تربیت جوانان جدید و جای‌گزین به‌منظور تداوم هنر سفال‌گری که لازمه آن جوانان هستند را از برنامه‌های خود قرار دهیم.

صالحی امیری گفت: وظیفه دارم به‌عنوان یک مسئول همیشه در همه جای ایران‌زمین از این استان و تمدن آن سخن بگویم. 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجموعه جغرافیای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ را سرمایه‌های بزرگ کشور عنوان کرد وافزود: اگر آموزش و پرورش و ظرفیت‌های مختلف برای شناساندن تمدن این استان تلاش کنند،  همدان در این جغرافیا احساس غرور خواهد کرد.

پایان خبر/ع

دیدگاه شما