به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارانه، شبکه اطلاع رسانی دانا به گزارش خبرنگار مهر نوشت: یکی ازمجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور، سامانه تلفنی 111 و سایت اینترنتی www.saamad.ir است که همه ایرانیان از سراسر کشور می توانند ایده ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواست های خود از دولت را از طریق آن مطرح کنند. مردم می توانند با استفاده از مجاری و کانال های ارتباطی نظیر مراجعه مستقیم، نامه، تلفن۱۱۱، پست الکترونیکی و نمابر مسائل خود را از این سامانه به گوش مسئولان برسانند.
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، تصریح کرد: بعد از آنکه فرد متقاضی با تماس به سامانه 111 مشکلش را مطرح می کند، کد رهگیری با پیامک به وی داده می شود و آن فرد هم می تواند پس از 20 روز در تماس با ارتباط با سامانه 111 نتیجه درخواست خود را پیگیری کند.
ناصری با بیان اینکه بیان مشکلات مردمی از شیوه سنتی به الکترونیی رو به افزایش است، تصریح کرد: در سفر دولت یازدهم به استان هرمزگان نسبت به دوره قبل سفرهای استانی( دولت دهم) 93 درصد نامه مردمی کاهش و در ازای آن 50 درصد ثبت تقاضا از طریق سامانه الکترونیکی افزایش یافته بود.
ضمانت اجرای پیگیری مشکلات مردم در سامانه 111
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، همچنین در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی برای پیگیری تقاضاهای مردمی وجود دارد، گفت: در هر استان یک اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد و امور حقوقی در استانداری داریم که در مصوبه شورای عالی اداری و نظام نامه مدیریت نامه های مردمی ، شرح وظایف این ادارات کل و نحوه رسیدگی به نامه ها مشخص شده و ما حتی به دستگاهها در این زمینه نمره می دهیم و اگر به وظایف خود خوب عمل نکرده باشد بررسی می شود که علت آن چیست؟ مشکل قانونی و بودجه بوده و یا سهل انگاری.
وی ادامه داد: بعد از پایان هر سفر استانی دو تن از همکارانمان از مرکز ارتباط مردمی در استان باقی می مانند و در استان مستقر هستند تا نامه های سازماندهی شود و خودشان نظارت مستقیم دارند. ما هم از تهران و از طریق سامانه می توانیم پیگیری کنیم؛ چراکه این سیبستم به صورت سراسری در کل کشور است و می توانیم بررسی کنیم که در مورد هر کد رهگیری چه اقداماتی صورت گرفته است.
ناصری همچنین با اشاره به مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی مردم گفت: بیشترین مشکلات مردم در حوزه های مساعدت مالی، مسکن، اشتغال و دارو و درمان است که ما پیام های آنان را به حوزه های مربوطه ارجاع می دهیم.
ثبت مشکلات مردم با 180 خط به صورت شبانه روز همزمان با سفر رئیس جمهور به سیستان
بنابراین گزارش، درآستانه سومین سفر استانی رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اصحاب رسانه بازدیدی از سامانه ارتباط الکترونیکی مردمی در شهر زاهدان داشتند که در این بازدید علیرضا گلریز مدیر ستاد پاسخگویی "سامد" در استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه 111 در تمام استانها فعال است اما در طول سفر رییس جمهور به استان ظرفیتهای این سامانه افزایش پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 120 خط تلفنی در حال پاسخگویی به تماس های مردمی در سیستان و بلوچستان است و پیش بینی شده از امروز ظرفیت این سامانه در استان به 180 خط برسد.
دیدگاه شما