آخرین اخبار

1. آذر 1391 - 9:16   |   کد مطلب: 1874
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: طرح جامع برند استان همدان باید تهیه و تدوین شود.

به گزارش بهارانه به نقل از خبرنگار مهر، خسرو پیری عصر سه شنبه در کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان همدان افزود: موضوع برند و برندسازی مسئله بسیار حساسی در حوزه تجاری سازی ظرفیت‌های موجود استان همدان است.

خسرو پیری افزود: ظرفیت‌های بالایی در این خصوص در استان همدان وجود دارد که در اجرای آن شناسایی نقاط قوت همدان مدنظر است.

پیری افزود: در کشورهای مختلف برندهای شناخته شده‌ای وجود دارد و در هر سرزمینی امکان شناسایی این برندها وجود دارد، اما به دلیل عدم نگرش سیستمی به این مقوله تاکنون شاهد از دست رفتن فرصت‌های بی‌شماری بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: برندسازی یک کار تحقیقاتی و میدانی گسترده است که نیاز به مطالعات دقیق و مدون دارد.

سفال لالجین توانایی تبدیل شدن به برند جهانی را دارد

معاون صنایع دستی استان همدان نیز در این کارگروه اظهار داشت: سفال لالجین با شناخته شدن در اکثر کشورهای اروپایی ظرفیت بالایی برای برندسازی دارد و می‌تواند یک برند جهانی باشد.

بهجت عباسی با بیان اینکه برندسازی سفال لالجین نیازمند حمایت‌های دولتی و تأمین زیرساخت‌های لازم است، اظهار داشت: در حال حاضر سفالگران لالجین از توان تجربی بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: برای تقویت توان علمی سفالگران لالجین، شرکت‌های دانش بنیان در لالجین ایجاد می شوند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی لالجین در رشته‌های علمی مرتبط با سفال پذیرش دانشجو دارد، اما اکثر دانشجویان این دانشگاه را افراد غیربومی تشکیل داده‌اند.

معاون صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: برای بالا بردن توان علمی سفالگران لالجین مرکز رشد سفال لالجین احداث خواهد شد.

دیدگاه شما