به گزارش بهارانه به نقل از خبرنگار مهر، خسرو پیری عصر سه شنبه در کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان همدان افزود: موضوع برند و برندسازی مسئله بسیار حساسی در حوزه تجاری سازی ظرفیتهای موجود استان همدان است.
خسرو پیری افزود: ظرفیتهای بالایی در این خصوص در استان همدان وجود دارد که در اجرای آن شناسایی نقاط قوت همدان مدنظر است.
پیری افزود: در کشورهای مختلف برندهای شناخته شدهای وجود دارد و در هر سرزمینی امکان شناسایی این برندها وجود دارد، اما به دلیل عدم نگرش سیستمی به این مقوله تاکنون شاهد از دست رفتن فرصتهای بیشماری بودهایم.
وی تأکید کرد: برندسازی یک کار تحقیقاتی و میدانی گسترده است که نیاز به مطالعات دقیق و مدون دارد.
سفال لالجین توانایی تبدیل شدن به برند جهانی را دارد
معاون صنایع دستی استان همدان نیز در این کارگروه اظهار داشت: سفال لالجین با شناخته شدن در اکثر کشورهای اروپایی ظرفیت بالایی برای برندسازی دارد و میتواند یک برند جهانی باشد.
بهجت عباسی با بیان اینکه برندسازی سفال لالجین نیازمند حمایتهای دولتی و تأمین زیرساختهای لازم است، اظهار داشت: در حال حاضر سفالگران لالجین از توان تجربی بسیار بالایی برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: برای تقویت توان علمی سفالگران لالجین، شرکتهای دانش بنیان در لالجین ایجاد می شوند.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی لالجین در رشتههای علمی مرتبط با سفال پذیرش دانشجو دارد، اما اکثر دانشجویان این دانشگاه را افراد غیربومی تشکیل دادهاند.
معاون صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: برای بالا بردن توان علمی سفالگران لالجین مرکز رشد سفال لالجین احداث خواهد شد.
دیدگاه شما