به گزارش بهارانه، علی زارعی در جلسه پروژه مهر آموزش و پرورش شهرستان بهار اظهار داشت: کار اصلی در پروژه مهر، برنامه ریزی دقیق و جامع برای آماده سازی فضا و نیروی انسانی در مدارس است، پس باید مدیران با همکاری ستاد پروژه مهر و مسئولین کمیته ها با دقت لازم و حساسیت ویژه این امر مهم را پیگیری نمایند.
زارعی برنامهریزی و تعیین سیاستگذاری در راستای پروژه مهر و نظارت بر اجرای بهینه فعالیتها در مدارس را از مهمترین وظایف ا ستاد پروژه مهر برشمرد و عنوان داشت: فعالسازی و مستندسازی کمیتههای پنجگانه این ستاد که شامل کمیته تعمیر و تجهیز، تبلیغ و توجیه، سازماندهی نیروی انسانی، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی و نظارت در کمیتهها است ، بسیار حائز اهمیت است.
وی به تبیین و توضیح وظایف کمیتههای پنجگانه پرداخت و افزود: این کمیتهها مأموریت دارند تا با بررسی مشکلات عمومی و مشترک و با حسن تدبیر، راهکارهایی بیندیشند تا سال تحصیلی جدید به بهترین نحو ممکن و عاری از هر گونه دغدغه خاطر برای همکاران و دانشآموزان شروع شود.
زارعی با بیان اینکه آمادهسازی مطلوب محیط آموزشی، تاثیر به سزایی در تقویت روحیه و شادابی دانشآموزان در امر تعلیم و تربیت دارد، بیان داشت: اجرای پروژه مهر تحولی نوین در نگرش دانشآموزان نسبت به مدرسه و ارائه آموزشها ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه دراجرای پروژه های مهر نباید جزییترین مورد نیز مغفول بماند، اعلام داشت: هدف مجموعه آموزش و پرورش از اجرای پروژه مهر در شهرستان ایجاد تحولی نوین در نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه و ارائه آموزشها است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بهار نیز در این جلسه گفت: پروژه مهر آمادهسازی آموزشگاهها برای اجرای برنامههای آموزشی و پرورشی و در واقع همان مدیریت و برنامهریزی قبل از بحران است.
علی اصغر بهمنی اظهار داشت: مهمترین فرآیند مدیریت، برنامهریزی است و برنامه چارچوب خاصی دارد که میتواند در قالب چند طرح اجرایی شود.
بهمنی عنوان داشت: هر کار و برنامهای که موجب صرفهجویی و بهرهوری بهتر در نظام آموزشی شود از آن استقبال میشود.
وی تاکید داشت: همه مدیران موظف هستند، به منظور شادابسازی مدرسه تحت مدیرت خود در فرصت باقیمانده گامهای مؤثری را برای اقدامات اساسی در محیط آموزشگاه و ایجاد خاطره خوش و به یاد ماندنی در ذهن آنها بردارند.
دیدگاه شما