با این حال هنوز هم می توانید به سراغ برخی از خودروهای داخلی بروید و در مرز 20 میلیون صاحب آنان شوید.
این نکته را فراموش نکنید که قیمتهای درج شده در لیست زیر مربوط به نرخ خرید و فروش بازار هستند. طبیعی است قیمت کارخانهای به مراتب ارزانتر تمام میشود ولی مهم اینجاست که عرضه نمونه کارخانهای با تاخیر بسیاری همراه میشود.
روآ پژویی با موتور پیکان. ایرانخودرو در مدلی موسوم به سال به تقلید از خودروسازان اروپایی، تغییرات ظاهری را در این خودرو اعمال کرده است. این خودرو با یک موتور 1.7 لیتری میتواند 88 اسببخار نیرو تولید کند. مصرف میانگین روآ 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
سمند SE نسخه تغییر شکل یافته است. این خودرو با همان پیشرانه 1.8 لیتری میتواند 100 اسببخار نیرو تولید کند. مصرف میانگینش هم 8.5 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.
بین سمند SE و LX تفاوت خاصی نیست. هرچه هست در تغییرات ظاهری مشاهده میشود.
نسخه استاندارد این خودرو با یک ایربگ 17 میلیون و 800 هزار تومان و نسخه دوگانهسوز آن با همان یک ایربگ 19 میلیون و 500 هزار تومان میارزد.
این سمند با آن سمند از نظر فنی تفاوتی نمیکند. همان قدرت و همان میزان مصرف سوخت. در بین خانواده سمندهای LX یک عضو دیگر هم دیده میشود که خیلی با استقبال مواجه نشده است. مدل EF7 که با موتور پایه گازسوز عرضه میشود. قیمت این مدل نیز 19 میلیون و 300 هزار تومان در بازار آزاد است. سمند فوق با پیشرانه 1.7 لیتریاش میتواند 103 اسببخار نیرو فراهم کند.
درحال حاضر نسخه استاندارد این محصول استراتژیک ایرانخودرو 16 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت مدل دو گانهسوز آن 17 میلیون و 700 هزار تومان است. پژو 405 با یک موتور 1.8 لیتری میتواند 98 اسببخار نیرو داشته باشد.
SLX مدل به اصطلاح اسپرتشده GLX است. خریدار این خودرو میتواند با هزینهای به مراتب کمتر خودش تمام تغییرات ظاهری خودرو را از فروشگاههای لوازم جانبی تهیه کند. اسالایکس تکسوز با پیشرانه 1.8 لیتری 100 اسببخاری 17 میلیون تومان و نسخه TU5 آن با پیشرانه 1.6 لیاری 108 اسببخاری 17 میلیون و 500 هزار تومان میارزد. موتورهای TU5 را روی 206 نیز دیدهایم.
قبلاً تندر 90 را در 3 کلاس E0، E1 و E2 و در سه تیپ فول و نیمه فول میدیدیم. بعد از حذف E0 عضو پایه این خانواده E1 نام گرفت. خودرویی که در حال حاضر 19 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده است. افزایش قیمت این محصول نزدیک به 7 میلیون تومان نسبت به روز اولش بوده است.
مدلی از تندر 90 نیز در بازار دیده شده است که البته با اقبال چندانی مواجه نشده است. این مدل E1 دوگانهسوز است که قیمتش 19 میلیون و 800 هزار تومان است. همه تندرها با یک پیشرانه 1.6 لیتری و به قدرت 110 اسببخار عرضه میشوند.
و اما خانواده جنجالی پراید. اقتصادیترین محصول بازار ایران.
در حاضر مدل 141 LE این خودرو 10 میلیون و 200 هزار تومان هم پیدا میشود. بعد از آن هاچبک 111 EX را میبینیم که 11 میلیون تومان قیمت خورده است و دست آخر 132 EX موجود است که 11 میلیون و 200 هزار تومان میارزد.
قیمت یکدستگاه تیبا مدل SL 13 میلیون و 800 هزار تومان و مدل SX آن 14 میلیون و 600 هزار تومان است.
تفاوت بین این دو مدل باز هم فقط در ظاهر است. مثل صندلیها، پشت آمپر، رینگ و قالپاق و کنسول و داشبورد. تیبا که ابتدا نامش مینیاتور بود اکنون با پیشرانهای 1.5 لیتری 78 اسببخاری وارد بازار میشود.
ریو دیگر تولید نمیشود. برای همین نمایشگاهدارانی که از قبل آن را خریدهاند اکنون پول خوبی از فروش آن به جیب میزنند. این تولیدی سایپا با فرمان هیدرولیک و ترمز ABS در بازار فروخته میشد. ریو مجهز به پیشرانهای 1.5 لیتری 97 اسببخاری است.
چینی زیر 20 میلیون تومان یکی از تولیدات کرمان خودرو است. محصول پایه لیفان که شرکت مادر به دلیل عدم استقبال سریعاً آن را با نمونه 620 تعویض کرد. این خودروی نه چندان زیبا با آن کیفیت بحثبرانگیزش دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری 100 اسببخاری بود.
لوبو در بازار یافت نمیشود. لوبو این هاچبک سایز کوچک خودروسازان بم، با همان قلب کوچ 1.1 لیتریاش میتواند هماندازه پراید نیرو تولید کند. یعنی 65 اسببخار.
آن موقعی که آمد شعار ارزانترین و کممصرفترین خودروی بازار ایران را برای خودش انتخاب کرد. اکنون مدل پایه 3 سیلندر این خودرو 11 میلیون و 500 هزار تومان و مدل چهار سیلندر دنده دستی آن 12 میلیون و 600 و در آخر مدل چهار سیلند دنده اتوماتیک آن 14 میلیون تومان قیمت خورده است.
دیدگاه شما