9. آبان 1402 - 9:12   |   کد مطلب: 41847
پلیس فتا در سالهای اخیر با هدف آموزش مردم، اقدام به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به شیوه های مختلف و جدید سارقان و متخلفان در فضای مجازی کرده است.

به گزارش بهارانه؛ 
خبرنگار واحد اجتماعی بهارانه؛ همزمان با گسترش فضای سایبری و استفاده روز افزون آن در جامعه و ارتباطات بیشتر و عمیق مردم با این فضا،جرائم سایبری همانند انواع کلاه‌برداری ها،سرقت اطلاعات،تعدی به حریم شخصی کاربران و چند مورد از انواع آن توسط افراد سودجو اتفاق می‌افتد.

سارقان و سودجویان با شیوه های مختلف اقدام به ارتکاب جرم می‌کنند، من‌جمله پیامک سهام عدالت، بیمه سلامت و مواردی اینچنینی که با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده مخاطب را ترغیب به بازگشایی لینک کرده و در نتیجه گوشی و حساب کاربری وی را هک می‌کنند.

متأسفانه بخش عمده ای از جامعه درخطر کلاه‌برداری هایی از این دست هستند.

از انواع شیوه‌های جرائم میتوان به چند مورد اشاره کرد: پیامک هایی با عناوین سود سهام عدالت با شماره های ناشناس و انواع پیامک های تبلیغاتی حاوی لینک با شماره های ناشناس، هک حساب کاربری به علت استفاده از اپلیکیشن های ناشناخته، خرید و فروش های اینترنتی، هک مودم اینترنت و...

بخش عمده‌ای از جرایم سایبری مربوط به سرقت از حساب‌های بانکی مردم است، سارقان ترجیح می‌دهند با علم و تکنولوژی روز با خلأ آگاهی مردم اقدام به سرقت کنند.

یکی از علت های اصلی سرقت در فضای سایبری، نا‌آگاهی قشر عمده ای از مردم از شیوه های جدید کلاه‌برداری‌ در این فضا است.

درپی شکایت های مردم از کلاه‌برداری‌های اینترنتی و جرائم مختلف سایبری، در سالهای اخیر نیروی انتظامی و قوه قضائیه را بر آن داشت تا معاونت جداگانه‌ای درخصوص رسیدگی به این جرائم تشکیل دهند.

در این راستا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت پلیس فتا را به‌منظور رسیدگی و پیگیری شکایت مردم تشکیل داد.

پلیس فتا با اشراف کامل به انواع مختلف جرائم سایبری به شکایت مال‌باختگان و آسیب دیدگان اجتماعی رسیدگی کرده و مجرمین را بازداشت و به قوه قضاییه معرفی می‌کند.

بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم می‌تواند از بسیاری از تخلفات و جرائم فضای سایبر جلوگیری کند.

پلیس فتا در سالهای اخیر با هدف آموزش مردم، اقدام به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به شیوه های مختلف و جدید سارقان و متخلفان در فضای مجازی کرده است.

ارتباط پلیس فتا با مردم می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد که پلیس فتا ‌ی شهرستان بهار توانسته ارتباط با خبرنگاران را پلی برای ارتباط بهتر و صمیمانه تر با مردم قرار بدهد.
انتهای پیام/حامد عیوضی

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما