19. بهمن 1402 - 14:30   |   کد مطلب: 42416
افتتاح پروژه حسن قشلاق به صالح آباد
نزدیکی دهه فجر و انتخابات مجلس علت این اتفاق؛
افتتاح پروژه‌ها! یا سبقت در ثبت آثار تبلیغاتی؟
شاید این سخن برای دوست‌داران آثار تاریخی و فرهنگی آشنا باشد، زیرا هر از گاهی بعضی از کشورها، اقدام به ثبت آثار ملی ایران بنام خود می‌کنند؛ اما شاید اکنون این اتفاق، در افتتاح پروژه‌های مختلف در بین مسئولین رخ داده باشد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «بهارانه»؛ افتتاح پروژه‌ها! یا سبقت در ثبت آثار تبلیغاتی!؟

بالاخره کدامیک ؟

شاید این سخن برای دوست‌داران آثار تاریخی و فرهنگی آشنا باشد، زیرا هر از گاهی بعضی از کشورها، اقدام به ثبت آثار ملی ایران بنام خود می‌کنند؛ اما شاید اکنون این اتفاق، در افتتاح پروژه‌های مختلف در بین مسئولین رخ داده باشد.

روز سه شنبه همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر،کانال اطلاع رسانی نماینده مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از آسفالت جاده حسن قشلاق به صالح آباد با پیگیری‌های توسلی فیلم و خبری را با این مضمون منتشر کرد؛(به برکت انقلاب اسلامی در سال جاری صورت گرفت:
بهره برداری از روکش آسفالت محور حسن قشلاق-صالح آباد /توسلی:اصلاح و ایمن سازی محورهای روستایی و شهری در اولویت است.

گفتنی است از این محور، تردد بیش از ۱۵ روستا صورت می گیرد و به نوعی جاده فرعی مسیر گردشگری است که حدودا ۱۴ کیلومتر می‌باشد.

بالغ بر ۲۴میلیارد تومان هزینه برای  این پروژه صورت گرفته و محور حسن قشلاق به صالح آباد بصورت کامل روکش آسفالت شده است.)

فردای آن‌روز یعنی چهارشنبه، پروژه افتتاحیه‌های دولت در دهه فجر، توسط فرماندار شهرستان بهار در بخش صالح آباد انجام شد که پروژه روکش آسفالت صالح آباد به حسن قشلاق نیز یکی از این پروژه‌ها بود.

همان پروژه‌ای که دیروز توسط توسلی رونمایی شده و بنام او در اذهان مردم ثبت شده بود.

خبری که از افتتاح روکش آسفالت توسط فرماندار شهرستان بهار منتشر شد نیز بدین شرح بود؛(با حضور فرماندار بهار روکش آسفالت محور حسن قشلاق _ صالح آباد (شهرستان بهار) افتتاح شد.

مسیر حسن قشلاق _ صالح آباد به طول ۱۴ کیلومتر است که ۴.۵ کیلومتر در سال گذشته روکش شده و ۶ کیلومتر نیز امسال با هزینه ۲۴ میلیارد تومان آسفالت شده و  در این پروژه روکش، آزادسازی حریم راه و خط کشی انجام شده است.

گفتنی است از مسیر صالح آباد به حسن قشلاق ۱۱ کیلومتر انجام شده و ۳ کیلومتر باقیمانده به دلیل کیفیت مناسب، نیاز به روکش آسفالت ندارد.)

اما نکته قابل توجه، آمارِ مُتضادِ این دو خبر با یکدیگر است که کانال اطلاع رسانی نماینده از اجرای آسفالت ۱۴کیلومتری با پیگیری‌های او در امسال خبر داد و خبر بعدی از فرماندار، می‌گوید: بخشی از آن سال گذشته و بخشی از آن امسال انجام شده است. و طول مسیر آسفالت شده را ۱۱ کیلومتر عنوان می‌نماید.

در این‌جا باید از مسئولین دو سئوال را پرسید؛ اول این‌که چرا یک پروژه توسط دو مسئول متفاوت رونمایی می‌شود؟
و دوم علت آمار متضاد در دو رونمایی مختلف در کجاست؟

تفاوت مسیر آسفالت ذکر شده تقریباً ۳ونیم کیلومتر است و زمان آسفالت هم یک‌سال در نیمی از اجرای پروژه تفاوت دارد.

چطور می‌شود که یک مسیر را چند بار با عنوان و نام‌های مختلف افتتاح کرد؟

آیا نزدیکی انتخابات مجلس و یا تبلیغات انتخاباتی در رخ دادن چنین اتفاقاتی تأثیر گذار بوده است؟ ویا ثبت آمار دستاوردهای دولت، منجر به این اتفاق شده است؟

آیا این اتفاقات باعث شکاف و دوقطبی بین طرفداران کاندیداهای انتخابات و تسری آن به جامعه نخواهد شد؟

حامد عیوضی

دیدگاه شما